AUSTRALIEEEEE - Reisverslag uit Townsville, Australië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu AUSTRALIEEEEE - Reisverslag uit Townsville, Australië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

AUSTRALIEEEEE

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 December 2011 | Australië, Townsville

Na een treinrit met als overbuurman een oude Duitse oude man die alleen maar in het Duits over zichzelf praatte (anoooying). Een slaaploze doch snelle vlucht Bangkok-Sydney. Een meest intimiterende douanecrossing so far.. > Politiehonden en mannen met strenge gezichten en vragen. Een ontbijt dat evenveel kostte als een hele dag eten in Azie. En uiteindelijk een 2e vlucht Sydney-Cairns landde ik en stapte ik Australie in. Nog zoekende naar mijn backpack stond Gijs al naast me! Samen met Tim (neef van mijn moeder, wonende in Townsville) waren mijn ouders op het internationale vliegveld. Terwijl Gijs samen met Christin (vrouw van Tim) de domestic airport ‘coverde’. Ze wisten niet waar ik zou landen. Mam en pap werden snel via telefoon op de hoogte gesteld en eenmaal buiten kwamen al aangerend. Knuffelen geblazen!!! Vervolgens met zijn 6en in de family car op weg naar Port Douglas, waar 2 stacaravannetjes waren gehuurd om (mijn) eerste nacht te slapen. Onderweg al de eerste kangaroes (wallabies) gespot, vleermuizen zien hangen in mangobomen en de bananenbomen bewonderd. Nouja, vooral mams en paps, want voor mij is dat al niet zo bijzonder meer. Zonde he! Aangekomen in Port Douglad een lunch met echte boterhammen (hoera!) en op naar het Daintry rainforest national park. Heerlijk gezwommen in het zuivere rivierwater en gewandeld door het park. ’s Avonds echte Australische fish and chips gegeten. Het eten in Azie was lekker (en soms iets minder, zoals de chickenrice met in de stukjes kip nog botjes en kraakbeen.) Maar weer wat westers eten is toch ook echt niet verkeerd!

Dag 2 was het vroeg dag want om 9 uur moesten we bij de boot zijn om het Great Barier Reef op te varen en te snorkelen/duiken. Heb samen met Gijs 2x gedoken en het was FAN-TAS-TISCH mooi!!! Soft coral aangeraakt, bijzonder mooie vissen en riffen gezien. Mama zag tijdens het snorkelen een haai en zwom vervolgens naar Tim: ‘Tim, ik zag een haai! Wat moet ik doen??!’ Niets zei Tim, ‘kijken’. Haha! Allemaal zaten we aan het einde van de dag moe en voldaan in de auto, weer op weg naar Cairns.

Dag 3 was het 14 december en vierden we mijn vaders verjaardag met wat anders dan.. een treinritje. Een onwijs oude trein zonder airco (pfoeh, hitte) reed door de bergen en pap was helemaal in zn element. Daarna door het stadje gewandeld, gepicknikt aan de rivier en een autorit door het Australische landschap terug naar Cairns. ’s Avonds met zn 6en uiteten bij een lunchbuffet want ja, hij is nu echt 61. Daarna samen met Gijs het nachtleven van Cairns verkend. Echt wel lachen. Ik zie namelijk overal backpackers, alleen momenteel ben ik het zelf even niet meer.

Dag 4 moesten we 400km afleggen om naar Townsville (thuishaven van de Hollanders) te gaan. Daar zouden we ook de kinderen weer zien; David 21, Catherine 19 en Robert 17. Pap met de trein en wij met de auto. Eind van de middag kwamen we aan en Robert heeft Gijs en mij rondgereden door Townsville. Leuke stad aan de zee met een haven en heeel veeel auto’s. ’s Avonds met zn allen pizza gegeten en met Robert en David in het donker in de rivier gezwommen. Het feit dat daar ook krokodillen zitten wil ik jullie alleen maar even mededelen;)

Dag 5 gingen met Tim naar zijn basis. Hij werkt als piloot bij het leger en in Townsville is een grote legerbasis. Eerst heel officieel inschrijven, fotopas laten maken en de slippers verwisselen naar schoenen. Vervolgens naar de eerste hangar waar de 32m lange shinook (groot uitgevallen helikopter) stond die hij vliegt. Fantastisch cool om daarin te zitten en uitgelegd te krijgen waar alles voor dient. Helaas geen foto’s, daar is het leger nogal streng in. In de hangar ernaast stond de blackhawk. Een iets kleinere helikopter, maar nog steeds groter dan een helikopter dat ik normaal gesproken in mijn hoofd heb. Die werd vooral gebruikt voor reddingsacties zoals bv bij de overstroming vorig jaar. 2e onderdeel van de dag was een bezoekje aan de Billabong animal refuge. Graag wilden wij die dieren zien waar Australie om bekend staat en in het wild is de kans toch vrij klein. We wilden de gok niet wagen daardoor die dieren mis te lopen, dus.. ik kan je vertellen, ik heb ze gezien. De krokodil die werd gevoerd door de medewerkers en uit het water opspringt met een kracht van hier tot Tokyo. De kangaroo’s die je kan voeren en aaien en uit je hand laten eten. De koala’s die slapend in de bomen liggen, af en toe wakker worden, zich krabben en nog zoveel meer dieren.. waterbuffaloo, dingo hond, schildpad, echidna (australisch stekeldier), lizards, casawary (soort struisvogel) and so on. Fantastisch:)
’s Avonds was er een neighbourchristmas party, waarbij iedereen zijn eigen eten en drinken brengt en elkaar al een fijne kerst toewenst. Grappig om buiten in de warmte te zitten en alvast kerst te vieren. Flink wat auto’s reden langzaam voorbij om de versierde huizen te bekijken en ons een merry christmas toe te wensen:)

  • 18 December 2011 - 08:38

    Tanja:

    Hoi Merel, Gijs, Hans en Karin,

    Wat heerlijk dat jullie elkaar gevonden hebben! Toch altijd weer spannend of het gaat lukken. Aan de foto's te zien hebben jullie het reuze naar de zin. Geniet nog, want het is om voordat je er erg in hebt.
    Dikke kus voor jullie alle vier!
    Tanja

  • 18 December 2011 - 10:48

    Nick Van Brink:

    Heej Merel,

    Nice hoor, je verhaal. Was vast zeker fijn om je fam. weer te zien ;) Ook naar 't Great Barier Reef geweest, Nice :D Alleen tis zo duur voor 1 keertje :P Wat zijn jullie plannen voor de komende weken? Oost kust langs?
    Kijk uit naar je volgende verhaal ;)
    Groetjes aan je broer + ouders.

    Juuu


  • 18 December 2011 - 11:32

    Mirjam:

    Heeee Mereltje!! Al heb ik niet altijd gereageerd, ik heb al je reisverhalen met veel plezier gelezen. Zo ook weer dit verhaal en het weerzien met je pa, ma en Gijs in Australie. Leuk ook om de foto's te zien en helemaal grappig hoe Hans zoveel mogelijk in de trein door jouw verhaal heenfietst.....hmmm aparte woordspeling ha ha!!! Natuurlijk wens jou ook nu weer SUPER weken in Autralie en doe Karin, Hans en Gijs de groeten (en de rest van de familie al ken ik ze niet persoonlijk) en een heeeele dikke knuffel voor allemaal.
    Enne......blijven schrijven hoor! Je hebt talent! Mirjam xxxxxxx

  • 18 December 2011 - 12:50

    Wesley:

    Super gaaf Merel! Leuk om je eerste ervaringen in Australië te lezen :-) Heel veel plezier nog. Groetjes Wesley

  • 18 December 2011 - 19:58

    Janny:

    Hey hello Apeldoorn hier Haarlem! Om te beginnen Hans van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag en wat heb je dat leuk gevierd in een trein met geen airco! de foto van je bij de ingang van de trein, prachtig! Wat leuk om te horen en te zien dat jullie elkaar weer getroffen hebben en nu lekker in een zomers weertje rondtoeren in Australie! Jaloers!!!
    Hier kijk ik net nar het weerbericht voor de week van kerst en ik zie alleen maar wolken met een of meerdere straaltjes eruit. Dan weet je wel hoe laat het is.
    Ik ben blij dat jullie in het donker zwemmen in een rivier met krokodillen. Ik hoop wel dat ik als ik weer eens in Apeldoorn langskom, wel vier mensen zal kunnen begroeten waar alles nog aan zit.
    Ik zie het trouwens voor me: twee vliegvelden en dan niet weten op welk vliegveld, Merel gaat landen. Zo houd je de spanning bij een hereniging er goed in.
    Vandaag op het journaal: de school van Simone (Korte Vlietschool ZMLK) op het journaal want het glazen Huis is in Leiden gestart en zij hebben een hitje geproduceerd met hun leerlingen. Ik hoorde van mijn moeder dat ze het zo leuk vond om alvast een kerstkaart van jullie te krijgen (dat had ik overigens ook leuk gevonden trouwens). Hebben jullie in goede orde het mailadres van Willie al ontvangen?
    Ik kijk weer uit naar het vervolg van jullie avonturen! Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 18 December 2011 - 21:30

    Kim:

    WOW! Alweer een week in Australie? Toch? Super zeker om je ouders en Gijs weer te zien! Nice pictures! Geniet er lekker van! Nu duurt het niet heeel lang meer voordat ik je weer ga zien!! Joepie! Miss you!! Heeeeel veel plezier, ook voor je ouders en Gijs! Dikke kussss

  • 19 December 2011 - 09:36

    Irma:

    Hoi Merel,

    Echt heel erg leuk om al je verslagen te lezen!! Heel veel plezier in Australië en doe de rest de groetjes van mij! Fijne kerstdagen en alvast een hele goede en bijzondere jaarwisseling!!

    Liefs je nichtje

  • 19 December 2011 - 09:50

    Merel:

    Wat mooi!! Gezin weer samen!! :) Geniet ervan lieve vriendin!!!
    Veel plezier voor jullie alle vier!!

    xxxjes!!

  • 19 December 2011 - 09:50

    Margit:

    Oh haha... berichtje is dus van mij ;)

  • 19 December 2011 - 16:21

    Thea:

    Fantastisch land hè, Australië. Ik krijg gelijk weer heimwee. Kan me voorstellen dat westers eten weer bevalt Merel, ik geniet ook weer van mijn boterhammen met kaas. Een paar weken niet meer de regie hebben is natuurlijk ook fijn.
    Prachtige moeder dochter foto trouwens!
    liefs van Thea en Patriek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 42308

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: