Maleisie: Kuala Lumpur, Pulau Pankor &Pulau Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Maleisie: Kuala Lumpur, Pulau Pankor &Pulau Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Maleisie: Kuala Lumpur, Pulau Pankor &Pulau Penang

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 December 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur.
Na mijn afscheid in Cambodja, 2uurtjes vliegen en een uur extra tijdsverschil (het is hier nu 7 uur eerder als in Nederland) reed ik Kuala Lumpur binnen. Een stad met aangelegd groen, hoogbouw en onmogelijk oversteekbare straten. Tot nu toe de ergste stad wat betreft verkeer, waar ik ben geweest. Hier trappen ze om de een of andere reden namelijk op het gas (ipv de rem) als je oversteekt. Rennen (ik: hinkelen) dus! In de 2 dagen dat ik er was kom ik er weer achter dat ik niet echt van de grote steden hou in Azie. Dag 1 was een dag van plannen maken en niet tot uitvoering brengen. Zoals: Petronas towers willen beklimmen, gesloten vanwege werkzaamheden. Dan in de grote shoppingmall ernaast naar een tentoonstelling, nee hoor.. gesloten op maandag. Op naar volgende bestemming, oeps! keiharde regen. Paraplu kopen>> niet te vinden. Als oplossing naar de bios in de mall, en ja hoor.. de film net begonnen.. En...verdwalen van hier tot Tokio.. HAHA, zo kan ik nog even doorgaan.. Dag 2 ’s ochtends naar de batu caves, die echt de moeite niet waard waren. Het spijt me. Over het algemeen merk ik dat bezienswaardigheden hier vrij groot aangekondigd worden en dan niet voldoen aan je verwachtingen.. maar goed. ’s Middags naar een islamitisch art museum (interessant) en.. toch eindelijk naar Twighlight! Haha, heerlijk om weer een keertje in de bioscoop te zitten en dat maar voor €3,50!
Kuala Lumpur vond ik wel een van de leukere steden in Zuidoost Azie. Jammer alleen dat het vooral overdag regende (was net even pech, normaal regent het ’s nachts). Dit is opzich niet zo erg, maar alle tegels worden ontzettend glad en de hele stad is stoepje op, stoepje af. Ik was vrij bang om uit te glijden en mn knie opnieuw te bezeren, wat ook gebeurd is helaas. Vandaar dat ik besloot door te reizen naar een eiland, met een zon die scheen:)

Pulau Pankor,
een eiland waar Thea en Patriek (tante en oom) een paar nachten waren. Met hun heb ik 2 heerlijke dagen gehad en stralend weer! Ze hadden een huisje aan het strand, waar het heerlijk rustig was en alleen maleisische toeristen zaten. Het is hier namelijk hun grote vakantie van zo’n 2 maanden. Wat ik dus echt niet snap. Wie wil nou vakantie in het slechtste (of te wel regen)seizoen van het jaar??! Maargoed. Veel rond het eiland gewandeld en mooie dieren gespot. Patriek ziet zo ontzettend veel! Oa veel neushoornvogels, apen, varanen, zeearends. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven door Patriek gevangen oesters gegeten. Vrijdag gingen zij weer verder en besloot ik nog een aantal dagen op het eiland te blijven. Vooral omdat ik mijn knie rust wilde geven. Ik heb gelift naar een ander stuk van het eiland (wel eerst 1,5 km met backpack gelopen) en kwam terecht bij een heel ontspannen en relaxed hostel, met hangmatten een binnentuin en een erg fijne sfeer. Daar eigenlijk echt een paar dagen niets gedaan. Vond dat wel moeilijk, maar het was even goed. Op een gegeven moment had ik er echt GENOEG van, dus op maandag doorgereist naar..

Pulau Penang,
mijn volgende en laaste stop in Maleisie. Graag had ik nog veel meer willen zien van dit land, maar voor nu was het even het beste om het wat rustiger aan te doen. Aangekomen op dit eiland bleken veel hostel niet meer te bestaan of vol. Komt ook niet vaak voor! Ik zit nu ergens waarvan ik dacht, waar ben ik nu weer beland, maar bleek leuk te zijn omdat je hele andere mensen ontmoet dan de standaard backpackers..
Een week eerder, in de bus naar Kuala Lumpur had ik een Maleisisch stel, Jasmyn en Johnatan, ontmoet. Na 1 minuut kletsen gaf ze me gelijk haar nummer en email, ‘ voor als ik naar Penang kwam’. Ik moest haar dan namelijk echt bellen! Dus.. afgesproken dat ze me dinsdags tussen 1.00-4.00 de hoofdstad ‘Georgetown’ zou laten zien. Dat werd uiteindelijk een hele dag met heel veel eten. Eerst tijd voor lucnh en ze wilden me graag veel verschillende dingen laten proeven van de lokale keuken. Die is maleisisch, indiaas, chinees, nonya (mix van chinees en maleisisch) en ga zo maar door.. Nou, ik heb tijdens mijn hele reis nog niet zoveel gegeten als die dag! En lekker!! Verder hebben we rond het eiland gereden, toch wel gek, in zo’n sjieke auto. Heel anders dan ik gewend om een nieuwe plek te verkennen.. Aan het einde van de middag moesten ze even langs werk om zaken te doen. Ik mee... en super leuk om te zien waar ze werkten! Echt zoooo ontzettend leuk om met lokale mensen een dagje op stap te gaan en vanalles te horen over de stad. Uiteindelijk waren we pas half 8 weer terug. Ik was echt vol van alle informatie en al het eten van de dag... Voldaan en moe. De dag erna heb ik rond de stad gewandeld, koffie gedronken, gelezen en een beetje gechillt. Donderdag heb ik samen met een Australier Penang Hill beklommen. In 5 km een berg van 850 m, dat was soms vrij stijl!! 30%. Mijn conditie is echt 0, dat was goed te merken. Het uitzicht was prachtig en op de terugweg langs de botanische garden. Een tuin met vooral veel Chineese bomen en heel veel apen. Poeh, irritante beesten.. Kan niet eens even normaal mn appeltje eten;). Vrijdag, de laatste dag met de Australier en een Duitser (uit Kottbus!!) naar het nationaal park gegaan en na 4.5 km wandelen kwamen we op een ontzettend mooi verlaten, rustig strand. Heeerlijk! Vanochtend heb ik nog het Penang Museum bezocht en straks op de trein naar Bangkok. 20 uur, poeh he! Dan vlieg ik zondag naar Australie en land ik (met tussenstop) in Cairns op maandag 11.30 uur. Papa, mama en Gijs zullen daar mij opwachten en dan kan onze trip in Australie beginnen!!! WIEHOEEEEE.

  • 10 December 2011 - 10:04

    Mischa En Wesley:

    Mereltje super leuk om je verhaaltje weer te lezen :D! Hopelijk gaat het nu wat beter met je knie, slim om die daagjes rust te pakken ook al wil je nog zoveel andere plekjes ontdekken.. maar nu OZZIE OZZIE OZZIE HEU HEU HEU :D! Heel veel plezier met je moettie, pattie en bro Down Under!
    Liefs en een dikke knuffel van ons

  • 10 December 2011 - 13:46

    Kim:

    Lieve Merel,
    Weer een verhaal.. SUPER! Heeeel veel plezier alvast met je ouders en broer in Australie!! Wel verslagen blijven schrijven he ;)! Dikke kusssss

  • 10 December 2011 - 17:28

    Loura:

    Hee mereltje!! Wat een mooie verhalen weer :) Heel veel plezier in Australie als jullie met de family weer even helemaal compleet zijn! Liefs!

  • 11 December 2011 - 03:41

    Tina:

    Heee meer! Klinkt super!! Balen dat je door je knie niet alles kunt doen maar wel verstandig zo. En nu.. Lekker genieten in aussie! Wat heb je daar lang naar uitgekeken! Geniet ervan en veel liefs, xxxx

  • 11 December 2011 - 11:43

    Dominiek:

    Leuk verhaal weer! Super veel plezier in Australië!!

  • 11 December 2011 - 12:02

    Gabrielle, Iris, Mon:

    Ha lieve Merel,
    Wat een verhalen! Leuk om je op Oma's verjaardag gesproken te hebben. Geniet in Australie. Zojuist een mail van Hans, Karin en Gijs ontvangen. Die hebben het ook al zo naar hun zin! Heerlijk!
    Groetjes van Gabrielle, Iris, Monique en Dick

  • 11 December 2011 - 13:30

    Margit:

    Hooi schat!!!

    Wat spannend, het is bijna zover!!! Je ouders en broer weer zien!! Wat zal dat fijn zijn! :)
    Ik hoop dat je je laatste maand niet te veel last meer hebt van je knie en vind je een kanjer met je belevenissen en keuzes die je maakt!!

    xxxxjes!!

  • 13 December 2011 - 21:40

    Janny:

    Ha die Merel,
    Weer een paar fdagen mijn laptop genegeerd en dan ben jij alweer een land nee zelfs een continent verder. Ik neem aan dat je inmiddels in Autralie bent aangekomen en herenigd met je kerngezin!
    Gaat het goed met jullie allemaal? Gaan jullie nu gezamenlijk iets schrijven op de merel driessen waar ben je nu site? ik kijk er naar uit!
    Ik heb op dit moment nergens tijd voor want kijk avond aan avond The bridge een heel spannende dvd serie. Moeten jullie ook kijken als je weer terug bent!
    Het wordt hier langzamerhand kertspakkettentijd. Af en toe in het openbaar vervoer alweer mensen gespot met grote dozen. Even een tijdsbeeldje.
    Hebben jullie een lekkeer temperatuurtje? Hier storm en regen, maar geen winter nog.
    Ik wens jullie allemaal een heel mooie tijd en ik zal jullie nog even het mailadres van Willie doen toekomen. Tot de volgende keer! Janny

  • 13 December 2011 - 21:46

    Janny:

    Het mailadres van willie: willievanengelen@casema.nl

  • 14 December 2011 - 09:46

    Kitty En Harry:

    Hoi Merel,

    Heb net wat zitten rondneuzen en lezen in je reisverslagen. Wat maak je toch ontzettend veel mee! Zo te lezen bevalt het prima. Als ik het goed begrepen heb, ben je afgelopen weekend samengkomen met je ouders en Gijs. Dat zal een weerzien geweest zijn. Geniet van de komende periode samen.
    Liefs Harry en Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 42309

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: