BALI!!!!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu BALI!!!!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

BALI!!!!!!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Januari 2012 | Indonesië, Sanur

Ubud.

Maandagochtend 9 januari, uurtje of 12 landde mijn vlucht vanuit Singapore in Bali. Ik werd warm onthaald door de Deense Simone (ontmoet in Vietnam), haar vriendin Maria en de regen. Blijkbaar was het ontzettend mooi weer geweest, maar de dag ervoor gestart en sindsdien niet meer gestopt met neerslag. Geen probleem, ik was in Bali!! Een land met prachtig mooi groen landschap, ontzettend vriendelijke mensen en kleine afstanden om af te leggen. We hadden al bedacht dat we vanauit het vliegveld gelijk door zouden rijden naar de zuiden om de Tempel Ulu Watu te bewonderen. Een tempel op een rots met mooi uitzicht op zee. Helaas waren daar ook weer (irritante) apen, zo ook eentje die Simone’s slipper erg interessant vond. Ja, hoe krijg je die nou terug..Een lokaal vrouwtje met eten schoot te hulp door hem wat fruit toe te werpen. Daar ging die aap wel voor en Simone had haar slipper weer terug! Uiteraard wilde de vrouw geld hebben. Jaa, het is en blijft bali; een touristisch land waar iedereen uit alles een slaatje probeerd te slaan. Na de tempel reed de taxichauffeur ons naar Ubud. Een stadje midden in Bali met veel kunstenaars, gezellige cafetjes en leuke straatjes om doorheen te wandelen, kwam ik al snel achter. Bij Simone en Maria kon ik op een matrasje slapen. Helaas vertrokken zij de volgende ochtend naar huis, dus voor de andere dagen heb ik een ander onderkomen gezocht. Er zijn hier geen dorms of single rooms. Alleen maar doubble rooms, alleen dan wel op zn allerschatigst. Bijna allemaal homestays, wat betekend verblijven in een appartementje (met patio) in de achtertuin tussen de andere familieleden. Het is een van de mooiste plekken waar ik ooit gezeten heb. De balinezen hebben echt oog voor detail, alles is zo precies aangekleed.
Woensdag was het tijd om Ubud op een andere manier te verkennen. Per fiets met gids. Mijn groep was natuurlijk grotendeels Nederlands, tja, wat wil je al je er voor kiest om te gaan fietsen;) We fietsten door prachtige rijstvelden, kleine dorpjes, bezochten een traditioneel Balinees huis en fietsten nog wat meer. Simone had me verteld dat ik met 5 min ubud uitlopen midden in de rijstvelden zou staan. De volgende dag maakte ik die wandeling en ja hoor, wat een prachtig gezicht! Onderweg kom je allerlei kleine hutjes tegen met kunstenaars die hun werken proberen te verkopen.. ’s Avonds met 2 nederlandse meiden naar een Balinese dansvoorstelling! Lang geleden dat ik een voorstelling had gezien en kon er echt van genieten!

Kuta.
Vrijdag vertrok ik per minibusje naar Kuta, de partyplek op dit eiland. En wat ontzettend touristisch!! Niet te geloven! Macdonalds en kentuckys waar je maar keek. Meer Starbucksen in Kuta dan in heel Nederland. Bijzondere gewaarwording! En tijdens het uitgaan kreeg je door de locals op straat om de haverklap drugs aangeboden.. neeee, weg daarmee! Ongelofelijk. De 1e dag Kuta een beetje verkent en de 2e dag kwam ik de Javaan Harry tegen die zijn eigen ‘bar’ op het strand had. Nouja bar.. Een koeler met drankjes en wat stoeltjes en een ‘umbrella’ (parasol) zoals ze dat hier allemaal noemen. Daar heb ik gezellig gezeten en met Harry wat gegeten. De volgende dag zou ik surfles krijgen van zn vriend Bibi, wat helaas niet doorging vanwege de golven en aankomende regenbui.

Sanur.
Was mijn volgende stop, maar een half uurtje van Kuta. De tante van Thamar woont hier sinds 1,5 jaar dus die besloot ik op te zoeken. Ze woont in een huisje achter de hoofdstraat met ontzettend mooie tuin en zwembad. Heerlijk zeg, zo’n leven op bali tijdens je retirement:) Voor zover mijn Bali-experience!

Ik vind het heerlijk om hier zo rond te reizen en nog een beetje te relaxen voor ik terug kom naar Nederland! Ik heb nu wel wat overige energie die ik niet kwijt kan, (absoluut niet aangewend,) dus daar moet ik nog even wat op vinden!! Sporten!!

Tot slot: Ik was tot nu toe nog geen kakkerlakken tegengekomen, zo wilde ik het graag houden maar helaas. Nu al 2x in mijn badkamer! Bleeeeeeeh.

  • 17 Januari 2012 - 10:10

    Anouk:

    als ik je verslag zoo lees krijg ikzelf alleen maar meer zin haha! genieeet heerlijk daar nog ff! xx

  • 17 Januari 2012 - 13:29

    Johan:

    Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht! Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI voor grappige en serieuze tips (geheel GRATIS)

  • 17 Januari 2012 - 13:43

    Margot:

    He liefie, dat klinkt idd als een toptijd. Kan je niet Balinees gaan dansen om je energie kwijt te raken :P KUS

  • 17 Januari 2012 - 19:02

    Thamar's Tante ;-):

    Wel even melden dat je die kakkerlakken níet, ik herhaal níet in ons huis tegen kwam he Merel? Ik vind het heel gezellig je hier te hebben hoor! Morgen even shoppen en naar reisbureau voor je tripjes naar Lembongan en de Gili's.
    p.s. in ons zwembad kun je ook héél veel energie kwijt hoor!

  • 17 Januari 2012 - 20:39

    Di,mo,ir,gab:

    Ha Merel, heerlijk om je verhaal weer te lezen.Kuta en Ubud roepen leuke herinneringen op! Veel plezier, liefs van ons

  • 18 Januari 2012 - 18:33

    Janny:

    Hoi merel,
    Ik zit net met de foto voor me van die jongen met die enorme spin op zijn hand. Lijken me een kakkerlakje of twee niets bij vergeleken. Weet je trouwens wat kakkerlak in het Japans is? Ik zal het je vertellen KUKIBURI en na onze reis in Japan (1997) kregen wij van Arnoud allemaal een emailadres waar het woord kukiburi in zat. Heb ik jarenlang gehad, echt stom. Nu heb ik gelukkig een wat meer neutraal emailadres. Maar jij loopt lekker rond in de modder van Bali. Vind jij het ook nog steeds bijzonder dat het daar in Azie kan regenen en toch helemaal niet koud kan zijn. In Japan zie je op een regenachtige dag parapluutjes bij de bushaltes en op de stations hangen wachtend tot het baasje weer terugkeert. En iedereen vertrouwt er dan gewoon op dat andere mensen ze laten hangen. Zal wel een ervaringsfeit zijn. Ga je ook nog naar andere indonesische eilanden? En wanneer om je eigenlijk precies weer terug? In Nederland hebben we net 2 dagen met schitterend mooi vriesweer gehad maar nu is het weer regen en hoge temperaturen, het is een wintertje van niets! Nog heel veel plezier en tot ziens, Janny

  • 19 Januari 2012 - 19:19

    Fieke:

    Hoi Merel, leuk weer iets van je te lezen. En ook niet verkeerd om daar te vertoeven. Het einde begint nu wel een beetje inzicht te komen, maar daar wil je natuurlijk nog niet aan denken! Dus.....nog maar lekker genieten!
    Liefs, Fieke

  • 21 Januari 2012 - 11:31

    Harry En Kitty:

    Hoi Merel,

    Heb net weer zitten lezen in je reisverslagen. Zo te lezen hebben jullie als gezin erg genoten van jullie tijd samen in Australië. Het zal zeker wennen zijn geweest toen je weer alleen verder ging. Maar uit je enthousiaste verhalen blijkt dat je op Bali zeer zeker geniet. Neem het er nog maar even van.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1039
Totaal aantal bezoekers 42315

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: