Australie part III - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Australie part III - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Australie part III

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Om verder te gaan where I left off.. De camper was gehuurd en wij waren op weg. Na de Blue Mountains vertokken wij op 24 december naar Kiama. 6 uur ’s avonds was daar een openlucht kerst mis. Weer eens wat anders dan binnen in de kerk met warme kleding aan. In de zon op een grasveld gingen wij kerstavond in. Kerstochtend hebben we gezellig met zn 4en + kerstboom ontbeten voor de camper in de zon. Na wat twijfel toch maar besloten dat we door zouden rijden naar een volgende camping. Op de gok. Op 1e kerstdag waren namelijk bijna alle recepties van campings gesloten. (Wisten wij ook niet.) Het geluk stond echter aan ons zijde en we troffen een camping die zijn deuren tussen 4-5 pm opende. Helaas, geen wild camperen. Vooral Gijs zag dat wel zitten. Met wat tussenstops in schattige plaatsjes arriveerden we de 27e op een camping dichtbij Melbourne. Het weer schommelde tot dan toe op en neer, zeker 4 seizoenen Thea! Maar ik Melbourne werd het weer beter. Op onze campings zaten possoms in de bomen. Bij nacht kwamen ze tevoorschijn. Die beesten ken ik van Ice Age, lachen om ze in het echt te zien. Een dagje Melbourne kon natuurlijk niet uitblijven. Rondlopen door de stad. Gijs en pap naar het tennisstadion dat gesloten was door de tournooi voorbereidingen. Ze konden we naar de tennisbanen eromheen, als ik dat had geweten was ik meegegaan. De dag eindigde aan het strand (St. Kilda) met een heerlijk dinertje.
Op 29 december startten we onze tour langs the Great Ocean Road. Een bekend fenomeen voor diegene onder ons die dat niet kennen. (Zoals ik vooralsnog.) Dit is basicly een route langs de zuidkust van Australie met de meest prachtige uitzichten en uitkijkpunten. Iets waar mijn moeder het non-stop over had gehad. 2 dagen besteedden wij hieraan en op dag 2.. wilde koala's in de bomen. No Way. Yes Way, we zitten in Aussie!!! Op 31 dember 2011 vervolgden wij onze weg... terug naar Melbourne. New Years Eve in Melbourne, dat beloofd wat. Ehm nouja, vooral een ontzettende drukte in het centrum. Mensen die een plekje zoeken om goed uitzicht te hebben op het vuurwerk en dan.. en dan.. en dan gaat het vuurwerk opeens af. Geen aftellen, geen klok, niets! Geen eigen vuurwerk, geen champagne (alcohol = verboden op straat.) Geen 3 ferme zoenen op de wang. Misschien wel een Happy New Year, maar dat heb ik niet gehoord, want ik was te druk bezig met mijn eigen nederlandse gewoonte. Wel een korte broek + T-shirt die Gijs graag vastgelegd wilde hebben op foto.
De laatste week van onze gezamelijk reis was alweer in gegaan.. maar voordat dat stond te gebeuren eerst nog naar de Grampians. Volgens mama namelijk door iedereen aangeraden die ze over Australie sprak. Ik moet zeggen, het was ook echt prachtig. De dag dat we aankwamen was het te heet om te wandelen, dus de volgende ochtend vroeg uit de veren om met wat cooler weer de bergen te beklimmen. Wat ontzettend mooi.. de bergen bestonden eigenlijk uit steen, alleen er groeide ook allerlei groens tussendoor. Zeker de moeite waard mensen die het hebben aangeraden! Bedankt. Nog mooier werd het toen we de wilde kangaroes ontdekten die rondhupten op de camping. Kwa dieren en wilde dieren kon onze vakantie niet meer op.
Adelaide was de volgende en laatste stop van Gijs en mij. Op Gijs zn laatste dag rondlopen door de stad, met de bus en naar het strand. Mooi wit zand. Als afsluiter wilden Gijs en ik namen we paps en mams mee uit eten. Jaja, het zat er nu echt op. Gijs vertrok de volgende ochtend vroeg(!) om nog 1 dagje alleen in Hongkong te spenderen en dan echt op huis aan te vliegen. 3 Driessens bleven achter en hebben nog 2 daagjes gechillt in en rond Adelaide..
Terwijl ik dit schrijf ben ik alweer hoog en breed in Singapore. Gister (7-01) heb ik afscheid genomen van mam en pap. Geen makkelijke opgave als je 4 weken intensief samen bent geweest en in je eentje weer doorgaat. Dubbel gevoel.. Geen zin in afscheid nemen, maar ook weer zin in het avontuur van alleen reizen en nog een laatste maand alles uit deze reis halen op.. BALI, waar ik morgen heen vlieg. Vandaag was een tussenstop van een dag in Singapore. Prima stad. Erg ontwikkeld en verwesterd. Mooie hoogbouw en havengebied.. Vandaag door de verschillende wijken heen gewandeld; ‘Little India’, waar de (goeie oude) etensgeuren me om 10 uur ‘s ochtends gelijk alweer mn neus kwamen binnen vliegen. De ‘shopping area’, nouja area.. dit hele land is een grote shoppingmall, ongelofelijk in welke aantallen die hier aanwezig zijn! Het ‘buisnessgedeelte’ met vooral veel hoogbouw, ofcourse en ‘Chinatown’, waar het erg gezellig was met muziek en versiering vanwege het Chinese nieuwjaar dat eind januari plaatsvind.
Zo kort en krachtig mogelijk heb ik geprobeerd de Australie trip samen te vatten. Het was echt fantastisch en lang geleden dat we met zn 4en in een 'huis' hebben gewoond. Met veel plezier kijk ik terug op alles wat we gedaan hebben. Pap en mam vervolgen hun trip nog 2,5 week naar oa Alice Springs en Uluru. Ik ga naar Bali en Gijs is weer back home. Sadly
Weetje van de dag: wist je dat ze in Australie bijna nergens prijzen bijzetten, behalve bij borden met overtredingen. Dan zijn de penalties errug duidelijk!

  • 08 Januari 2012 - 13:11

    Margot:

    Wow! kei leuk.
    Zie ik het goed? Begin je je eerste zin al met engelse woorden? Was er blij mee dat je zolang zat te typen ;)
    Ik ga eerst mijn verslag verder typen en dan lees ik jouw blog als toetje.
    Ciao lieve meid

  • 08 Januari 2012 - 16:19

    Thea:

    fijn om over je avonturen in Australie te lezen Merel, was zo benieuwd. Wat bijzonder dat jullie koala's hebben gezien, ze zijn best zeldzaam in het wild. Ja de Crampians, dat vond ik ook geweldig. En nu weer in je eentje, nieuwe avonturen beleven in Bali, ook fantastisch toch!
    liefs van Thea

  • 08 Januari 2012 - 21:51

    Fieke:

    Hoi Merel,
    Gisteren heb ik Gijs bij oma gezien, jullie hebben wel een mooie reis gemaakt door Australië! Lees je verslagen nog steeds met veel plezier. Ik kan me voorstellen dat het weer even wennen is in je eentje, maar dat gaat vast weer lukken. Nog veel plezier en een mooie tijd op Bali!
    Liefs, Fieke

  • 09 Januari 2012 - 10:55

    Mary-Lou:

    hey lief,

    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad met je ouders en broer. Lijkt me ook heel vreemd om dan weer alleen te zijn. Nog even genieten van je laatste weken. Zie op de foto's nog een knie band, hoop dat de knie je niet te veel in de weg zit.

    Liefs Lou

  • 09 Januari 2012 - 11:48

    Mama:

    Dag lieverd,
    Het is weer even wennen hoor zonder jullie! We zijn met The Ghan aangekomen in Alice Springs en gaan morgen 3 dagen op stap naar o.a. Uluruu (weet niet eens of ik dit goed spel!). Geniet van je laatste maand in Indonesië.
    Dikke kus papa en mama

  • 10 Januari 2012 - 21:59

    Nick Van Brink:

    Heimwee naar de Adelaide --> Glenelg, Melbourne , The Great Oceaan road! Vet nice :D Ben ook in Singapore geweest voor een dag,Hele schone stad maar ik voelde me er niet echt thuis! Veel plezier in Indonesië, maar dat komt wel goed denk ik ;)

    Groetjes Nick

  • 13 Januari 2012 - 12:55

    Janny:

    Ja hier ben ik weer! Ik heb mijn computer een tijdje verwaarloosd vandaar dat ik zo laat reageer. Wat een leuk verslag weer merel en dan ben je nu alweer aan het chillen op Bali want dat schijnt daar goed te kunnen heb ik gehoord. Wat een mooie echt familie-Driessen op vakantie foto's zie ik staan. Nog een weekje en dat zijn Hans en Karin weer terug. Wanner ben jij eigenlijk van plan om terug te komen? Ik ben benieuwd! Nog heel veel plezier en tot het voorjaar in Nederland?! Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 42316

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: