Townsville part II, Sydney en de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Townsville part II, Sydney en de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Townsville part II, Sydney en de Blue Mountains

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 December 2011 | Australië, Katoomba

Onze laatste 2 dagen in Townsville waren vooral dagen met niet teveel geplande dingen. Zaterdags met zijn 6en (wij en Tim en Christen) naar Magnetic island. Deze ligt voor de kust en is per ferry te bereiken, met auto en al. Verschillende strandjes hebben we bezocht, gepicknickt en op het strand gelegen. Niet gezwommen nee. Je mag alleen binnen bepaalde gebieden zwemmen vanwege de vele kwallen. Maakt verder niet uit, ik had gewoon geen zin. Ons avondmaal was echt Australisch: kangaroe van de bbq. Dit is redelijk zwaar en grof vlees en dat voelde ik de volgende dag goed. In Azie had ik de laatste tijd vlees een beetje vermeden, dus mijn maag had het even zwaar.. Na het eten met de 3 kids naar een australisch huisfeestje, met GEEN ETEN! Wat is dat? Iedereen neemt zijn eigen drinken mee, dat dan weer wel.
‘s Zondags hebben we ons thuisgemaakt in de Australische shoppingmalls. Bijna iedereen kan weer vooruit deze vakantie met zn nieuwe swimmers (ja, zo noemen ze dat hier). ’s Avonds een heerlijk pre-kerstdiner met lamsbout en een pavlova toetje. Vervolgens om in kerstsferen te blijven naar de kerstmarkt in town waar ze het kerstverhaal + het leven eromheen na speelden. Er waren zelfs ‘zwervers’ die bedelden voor het goede doel.
Maandag was het dan zover.. afscheid nemen van de familie, daar hoorde traditiegetrouw het maken van een familiefoto bij, en op naar het vliegveld; SYDNEY!!! Aan het eind van de dag kwamen we aan in een allerschattigst bed en breakfast in een gedeelte met leuke oude huizen. We werden hartelijk verwelkomd door de eigenaar en kwamen er snel achter dat vnaf het dakterras de beroemde Harbour Bridge én het Opera House te bewonderen waren.
Onze eerste dag Sydney zijn we via de brug (ong 25min lopen) naar de overkant gelopen naar het opera house. Mooi en bijzonder gebouw hoor. Daar kwam je via ‘the Rocks’, het oude centrum wat een vroegere havenplaats was, waar nu heel toevallig een Rotterdams cruiseschip aangemeerd lag. In de botanical gardens hebben we onze lunch genuttig en de rest van de middag hebben we door de (winkel)straatjes gedwaald. De 2e dag was Sydney by ferry.. per boot van aanlegplaats naar aanlegplaats. Dan krijg je een heel ander idee van Sydney en zie je ook de buitenwijken. Heerlijke plek om te wonen lijkt me. Aan het water, de ruimte en in de buurt van deze wereldstad. Alhoewel het niet zo aanvoelt. New York bijvoorbeeld, maakte veel meer indruk op mij. Was veel drukker en ook meer te beleven 24/7. Na de ferry per bus naar... Bondi Beach. Ja Loura, ik ben er geweest. En nee, ik heb niet die heerlijke strandwachten in ontbloot bovenlijf in actie gezien die jij altijd op tv bekijkt. Helemaal fantastisch vond ik dat er een straat was waar altijd een muzikanten optraden. Heerlijk om die nieuwe onbekende muziek te horen!
Afgelopen woensdag hebben we de camper opgehaald. Je denkt dan (nou vooral ik), dat doen we even. Tegendeel bleek waar. Rond een uur of 10 kwamen we aan bij het verhuurbedrijf en na 2 uur gerelen papieren invullen reden we weg. Een beetje onwennig weliswaar. Rijden op de llinkerkant van de weg in een groot gevaarte met veel nieuwe geluiden (zoals trillende spullen die niet goed vast liggen.) Eenmaal op weg kwamen we er achter dat 1 stoel de verkeerde kant opdraaide. Gevolg zou zijn dat we bij slecht weer maar met zijn 3en ipv met zn 4en binnen om tafel zouden kunnen zitten. Ongezellig!! Wij weer terug, zij denken en zuchten en uiteindelijk reden we (met nieuwe camper) rond half 4 weg. Ja hoor, op weg naar het avontuur, maar vooral naar de Blue Mountains. (Zo genoemd vanwege de vele eucalyptus bomen die voor een blauwe gloed zorgen.)
De volgende dag vroeg opgestaan zodat we de geplande wandeling van 2.5 uur konden gaan maken. Helaas pindakaas, ontzettend veel mist, dus geen bal te zien. Dan eerst maar even kerstinkopen doen en hopen dat het opentrekt. Goed gedacht! Rond een uurtje of 1 reden we opnieuw naar hetzelfde uitkijkpunt en konden we wel verder dan onze eigen neus kijken. De wandeling door het subtropischregenwoud was prachtig en de uitzichten nog prachtiger..
Morgen rjiden we door naar de kust en hopen we op wat meer zon. Want hier in de bergen is het koud en regenachtig. Niet bepaald hoe we hadden bedacht dat we kerstmis zouden vieren in Aussie..
Lieve mensen.. voor iedereen: een Very Merry Christmas. I hope u all enjoy the holidays.. We certainly will!

• 23 December 2011 - 20:22

Thea:

In Australie is het niet vreemd om vier seizoenen in een dag voorbij te zien komen, dus hou goede moed Merel: nog even en dan puffen jullie van de hitte. Wat een leuke foto met kangaroe! Wat een andere wereld na Azie. Voor jou en Gijs, Karin en Hans ook hele bijzondere dagen en een goed begin van 2012 (wij beginnen er al wat eerder aan...). lieve groet van Patriek en Thea

• 23 December 2011 - 20:53

Fieke:

Hoi allemaal,
    Lijkt me geweldig met zo'n camper rondtrekken. Kerst vieren in een camper wordt vast een bijzondere ervaring. Ik wens jullie fijne dagen.
    groetjes, Fieke

• 24 December 2011 - 11:46

Janny:

Hoi Family Driessen, Denk je alles geregeld te hebben, zit de stoel gedraaid (aan de tafel?) en zit er dus een gezinslid met zijn rug naar de anderen toe. Grappig idee of stel ik het nu verkeerd voor? Ik zou er ook mee teruggaan! Leuk die familiefoto! Ik hoor nog wel eens wie het allemaal zijn. Het is hier en bij jullie waarschijnlijk ook de dag voor kerst en ik heb net het vuurwerk besteld voor ons oud en nieuw feest. Wij zitten dan in een huisje in de Zandvoorter duinen. Daar waar de herten in grote getale aanwezig zijn: ze hebben zich ongebreideld kunnen vermenigvuldigen in de Amsterdamse waterleiding duinen. Het zijn geen (tamme???) kangaroo's maar toch ook leuk. En aan de linkerkant van de weg rijden, goed opletten hoor, Ik heb wel eens gehoord dat dat op zich best snel went, behalve als je de weg opdraait waar het heel rustig is en er dus geen sprake is van verkeersstromen, die je als vanzelf het goede laten doen. Ik ben wel behoorlijk jaloers op jullie avonturen, maar ga nu nog snel even naar de winkel om nog een beetje kersteten te halen. brrrr waarschijnlijk mega druk!
    Tot de volgende keer! Janny

• 25 December 2011 - 15:27

Mischa, Wesly & Nick:

Heej Merel,

Merry-Xmas ;) Oehh, nice een kangoeroe biefstukje.. Die mis ik wel :( Mischa niet zo volgens mij want kangoeroe heeft ze nooit gehad :P Balen dat het weer wat minder is, maar dat komt vast wel weer goed ;) Veel succes met Boxing-day trouwens :P De hele stad is dan Shoppen :O , Drukkk... tenminste in Perth was dat wel zo :P

Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Mies,Wes en Nick