Hier in Indonesie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Hier in Indonesie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Hier in Indonesie

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Januari 2012 | Indonesië, Ubud

- Hebben ze een dier (de luwak) die koffiebonen van de grond eet en uitpoept. Die worden opgeraapt en verwerkt tot koffie. Dit is de meest bijzondere/dure koffie van Indonesie, het uitwerpsel van een dier!

- Hebben alle families een familietempel in de achtertuin en offeren ze elke ochtend bloemen en eten in een zelfgevlochten bakjes.

-Overleven de vele straathonden op de offertjes die elke ochtend buiten staan.

-Is het hakenkruis een belangrijk symbool binnen het geloof. (Een mix tussen hindoeïsme/boeddhisme.)

-Kan ik eindelijk weer eens pindasaus (met sate ayam) eten!

-Heeft de natuur zoveel verschillende kleuren groen. En wat voor een groen.. dat hou je niet voor mogelijk als je het niet met je eigen ogen ziet. PRACH-TIG!

-Rijdt men op een 2baansweg gerust met zn 4en naast elkaar. (Niets nieuws.)

-Roepen de vrouwen je ‘Bankroet! Bankroet!’ toe als je tijdens het onderhandelen een té lage prijs noemt.


Pandang Bai
Na afscheid te hebben genomen van Thamars tante, het zwembad en de hond Dingo vervolgde ik mijn reis samen met de Slovenische Neza (ontmoet in Kuta) naar Padang Bai. Een schattig klein dorpje dat even een verademing was na al dat grote toeristische gebeuren. Eigenlijk is dit vooral een plek die men gebruikt om over te steken naar de Gili-eilanden van Lombok. De stranden waren klein, maar wat een prachtig koraal en vissen!! Daar hoef je niet voor de gaan duiken, ik zag precies hetzelfde en misschien wel meer, omdat je niet op het duiken hoeft te concenteren. Weer nieuwe grote niet eerder geziene vissen gespot en prachtig koraal bewonderd. We zaten in een gezellig guesthouse in de familyroom, wat betekende de hele bovenverdieping voor ons en alleen ons. CHILL. De 2e dag ging ik met de Australisch Jon en Bodhi op ‘adventure’, Neza lag helaas ziek in bed. Met de scooter reden we naar een dorpje 20 km verderop en maakten we een wandeling door de jungle. Lees: op blote voeten door de modder en veel (bijna) uitglijden geblazen. Na wat snacks van wat lokale vrouwtjes gekocht hebben in ons gebrekkig Bahasa (spreken ze in Indonesië) vervolgden we onze weg naar de andere kant van de berg om de berg op de klimmen via een pad dat niet bestond. Deze keer ging ik wel onderuit, wat er gewoon aan zat te komen. Maar wat een prachtig uitzicht!! De dag sloten we af aan de ‘White beach’, wat een prachtig (klein) strand was met blauw water.

Ubud
Mijn eigenlijke plan was om naar de Gili-eilanden te gaan en daar op het strand te chillen en relaxen. Eerlijk gezegt was ik het chillen en relaxen een beetje zat. Ik moet iets doen, iets ondernemen. Dus ben ik nu terug in Ubud (het kunstenaarsstadje beviel me erg goed/ ligt centraal) en ga ik Yoga doen en de activiteiten die ik eigenlijk in de laatste week wilde doen. Vervolgens sluit ik dan af met Zon (hopelijk), Zee en Strand. Het is een beetje een heen en weer gereis, maar ach. Een reisje meer of minder draai ik mijn hand ook niet voor om;)

Lieve allemaal, nog steeds ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik kijk er elke keer weer erg naar uit om te lezen wat jullie schrijven!! Super.

Sampai Jumpa
(=Doei)



  • 22 Januari 2012 - 13:01

    Mama:

    Dag lieverd,
    Geniet nog maar even van de zon en het vrije leven. Wij zijn terug in een regenachtig en guur Nederland. Brrrrrrr!
    Effe wennen. Maar het is leuk om de foto's te zien. Dan komt alles weer naar boven en zie ik het zo weer voor me. We kijken met een beetje weemoed naar de Australian open en realiseren ons dat het nog maar heel kort geleden is dat we daar in korte broek oud en nieuw hebben gevierd.
    Kus mama

  • 22 Januari 2012 - 13:02

    Margot:

    Je bent echt een ervaren reiziger geworden! Wat een mooie verhalen. Beetje jaloers ben ik wel ;)
    Ga je losse yoga-lessen doen of een cursus? Geniet van de laatste weekjes!!

    Dikke Dikke Sampai Jumpa

  • 22 Januari 2012 - 13:16

    Kim:

    Dag Schat! Leuk weer om te lezen en je foto's te zien!! Het was super om je weer te spreken.. heb nu echt zin om je weer te zien! Maar eerst genieten van je laatste weken! Heeeel veel plezier! xxxxxx

  • 22 Januari 2012 - 13:29

    Manon:

    lieve merel, jemig de pemig wat maak je toch veel mee!! ben stiekem ook wel erg jaloers ;)
    geniet er nog maar lekker van, voor je het weet is het weer voorbij!! heel veel liefs, manon & Jordy, lianne, har en bob! xxxxx

  • 22 Januari 2012 - 13:40

    Loura:

    Good luck with the Yoga, lijkt me ook heel leuk om te doen! Hahah samai jumpa!! xx Loura

  • 22 Januari 2012 - 15:18

    Marie-Thérèse:

    Lieve Merel
    hoe het met jje gaat kunnen we gelukkig lezen en zien op de foto's.
    Ik kijk naar je verslagen uit !
    De laatste weken nog veel plezier!
    groetjes Marie-Thérèse

  • 22 Januari 2012 - 15:43

    Oma En Fam:

    Ha Merel,
    Samen met oma op de bank je veslag en foto's bekeken. Buiten is het pet weer!
    Oma is blij om alles te lezen en heel blij dat Gijs en je vader en moeder er weer zijn. Ze kijkt er naar uit om jou weer te zien!! Maar natuurlijk nog heel veel plezier je laatste weken. Geniet ervan!
    Liefs En een dikke kus van oma en ons natuurlijk

  • 22 Januari 2012 - 17:16

    Thea:

    Ben ik even blij dat ik geen koffie drink. Voor jou nu ook liever een sapje Merel? Wat een mazzel zo'n fijne logeerplek op zolder. geniet van de yoga. liefs

  • 22 Januari 2012 - 19:16

    Mischa:

    Yoga I Love! Heerlijk Mereltje.. geniet nog even lekker!

    Namaste, liefs Mies

  • 22 Januari 2012 - 21:52

    Mirjam:

    Ik ben dus gek op koffie en zeker op de geur! Maar of dat ook zo is bij de luwakkoffie.....hmmmm.....maar niet te veel bij stil staan!
    blijf nog steeds je verhalen lezen en je reis en avonturen 'volgen'!! Ik vind het hartstikke leuk! Maarrrr....het zit er bijna op he Merel? Nog 2 weekjes heb ik van Hans begrepen?! Toch geweldig hoor dat je zo'n reis heb kunnen maken! Geniet er nog maar even van!
    Ik heb nu nog iemand die ik op de voet ga 'volgen'. Mijke, de dochter van Frans is nu voor 3 maanden naar India. Ook weer heel benieuwd wat zij allemaal mee gaat maken.
    Dikke kus Mirjam

  • 22 Januari 2012 - 23:00

    MJ:

    Yoo mereltje!

    Echt wat een fotows zitten er tussen erg fraai:P jah geniet nog even van de laatste 2 weken van je tocht! en ben benieuwd om alle verhalen te horen naast al de verslagen:P
    Kus MJ

  • 23 Januari 2012 - 23:23

    Suus:

    Heerlijke feiten!! Geniet er nog even van!! Dikke kus!

  • 25 Januari 2012 - 22:05

    Janny:

    Chillen een beetje zat! Ja ook dat kan. Ik kom net door de regen gefietst en de handschoenen moeten aan want opeens is het een stuk kouder in Nederland. Chillen aan een blauwe zee met koraal en zon? Wow! Hier komt er nu een vorstperiode aan......Ga je dat net meemaken? Wat een prachtige zolder en ik moet zeggen ik krijg onwijs veel zin om naar Bali te gaan. Dan schrijf ik eerst je mooiste adresjes op een soort Merel-planet. Vorige week Hans en Karin opgehaald van Schiphol, wat ontzettend leuk om ze weer te zien. En dan nu wanneer kom jij nu precies terug? En dan ga ik snel een Apeldoornweekend plannen om jullie allemaal uitgebreid te spreken. Kijk ik naar uit! Janny

  • 26 Januari 2012 - 09:17

    Ilse:

    He Merel, wat ontzettend leuk om al je reisverhalen te lezen en de foto's te bekijken!! Nog veel plezier daar.. Kussss, je achternichtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 42310

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: