Week 2: werk en strand :) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Week 2: werk en strand :) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Week 2: werk en strand :)

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Dit was een korte ‘werk’week voor mij namelijk.. weer allemaal feestdagen deze week!!

Maandag ochtend weer boodschappen voor de hele week gedaan. Esther had vorige week verteld tegen de oudste klas (let’s go 6) dat ik dansjuf was.. Dat vonden ze super leuk en ze wilden graag dansles. Afgesproken hadden we dat ik dat vandaag zou doen.Dus... de laatste 20 minuten van de Engelse les moesten ze allemaal uit hun banken komen en voor in de klas komen staan om te dansen. We konden neits aan de kant schuiven, dus was een beetje krap, maar het paste nét.. In het begin moesten ze allemaal ontzettend giechelen, wat ik wel verwachtte, maar ze gingen door en vonden het super leuk. Ze waren na afloop ontzettend enthousiast en vroegen gelijk of we dat dinsdag weer konden doen. Gelukkig had ik zelf een klein boxje mee, waar ik mn Ipod op aan kon sluiten, anders had ik geen muziek gehad. Dinsdag dus weer dansles gegeven en overdag de docenten begeleidt/ondersteunt.. Ik krijg de smaak hier al iets meer in te pakken.

Woensdag was er nationale bevrijdingsdag en do-vr-za het waterfestival (een feest om het einde van het regenseizoen te vieren) Leuk weetje: Alle festiviteiten duren hier altijd 3 dagen.. Tijdens dit feest zijn er altijd bootraces en veel gezelligheid. Helaas is er vorig jaar een groot ongeluk gebeurt in Phnom Penh (hoofdstad). Door het instorten van een brug zijn veel mensen omgekomen.. Dit jaar dus alleen ceremonies ter ere hiervan en geen festiviteiten.. SUPERRR jammer!!! Kan niet alles hebben. Voor mij was het ook wel fijn want tijdens feestdagen mag er geen les worden gegeven en waren we vrij. Woensdagochtend hebben we dus weer gameday gedaan, ontzettend leuk. We deden met die kids oa kruiwagenlopen race, ze konden er geen genoeg van krijgen:)

Woensdagnacht heb ik de nachtbus genomen naar het zuiden: STRAND! Even ertussen uit, gedachte op niets en genieten van de zon. Heeeeerlijk. Donderdag aan het eind van de ochtend kwam ik aan met stralend mooi weer. Ik heb mn spullen gedropt, wat gegeten en samen met een Nederlands meisje gelijk het strand op gedoken! ’s Avonds wat met haar en 2 Engelse meiden wat gedronken en Sihanoukville (waar ik dus zat) een beetje verkent. Vrijdagochtend werd ik wakker met bewolking!:( Helaaas.. Gelukkig ging het rond een uurtje of 12 regen en trok gelijk de lucht open en daar kwam die heerlijke zon alweer! Lekker weer de hele dag op t strand gelegen en ’s Avonds met dezelfde meiden wezen stappen. Samen met Iris zou ik 6 uur opstaan om de bus naar Phnom penh te nemen. Om 4 uur keek ik op mn horloge en dacht: ‘ok, dat wordt dus slapen in de bus’. Hihi. Dat was de eerste x dat ik gelijk door de bus in ben gerolt.. Om een uurtje of 12 kwamen we aan in Phnom Penh. Daar hebben we een beetje rond gelopen en de stad verkent.. Een hele mooie pagoda bezocht en een beetje bijgeslapen!

Zondagochtend ging de wekker alweer vroeg want ik wilde graag nog naar de killingsfields. Een gebied waar ongelofelijk veel excecuties hebben plaats gevonden ten tijde van de oorlog. Was bijzonder om daar rond te lopen! Daarna naar een marktje, een beetje geshopt en toen weer met de bus terug naar Siem Reap. Heeerlijk, even er tussenuit;)

Op naar week 3!

  • 13 November 2011 - 09:49

    Pa:

    Wat maak je toch een mooie foto's.
    Ik ben erg benieuwd naar de rest.

  • 13 November 2011 - 10:27

    Janny:

    Yes!! Weer een stukje van Merel. Ik ben blij dat ze nu ook in Cambodja weten dat je een dansjuf bent, want dat zou toch jammer zijn als dat aan de kids voorbij zou zijn gegaan. In Nederland nu alweer een aantal dagen heel zonnig en droog. Bij jullie veel regen maar de regentijd is nu voorbij, toch? Wat gaaf zo'n olifant in het straatbeeld, ook zielig natuurlijk maar ook exotisch. Volgend weekend ga ik naar je vader en moeder voor de gezelligheid maar ook om de ereader te brengen wat de grote reis naar jou en Australie komt er nu bijna aan. Sinterklaas is in het land aangekomen! janny

  • 13 November 2011 - 10:40

    Wesley Vogels:

    Hey Merel!

    Heb net even je laatste 2 berichtjes gelezen dus ik ben weer helemaal bij! Super gaaf maar ook heftig wat je daar meemaakt. Heb je nog wat foto's? Vind dat altijd super leuk om te zien ;) (het uploaden duurt zeker lang daar?)
    Veel plezier nog!

    Groetjes Wesley

  • 13 November 2011 - 10:59

    Chris:

    Merel

    Ik blijf het stoer van je vinden.
    Soms vertel ik over je aan vrienden of kennissen. En je ziet ze en hoort denken; dat had ik ook gewild maar daar had ik het lef niet voor.

    Ik bewonder je instelling,"gewoon doen, genieten en veel fantastische ervaringen opdoen".

    Ga je over je reis ook een boekje schrijven? Heeft een kennis van ons gedaan over haar reis door Zuid Amerika. Een leuke herinnering en leuk om te lezen.

    Chris

  • 13 November 2011 - 13:37

    Oma:

    Lieve Merel,
    Ik ben in Apeldoorn en heb samen met mama je laatste verslagen gelezen. We hebben een druk programma. We hebben Marie Thérèse in Orpheus horen zingen, zijn op bezoek geweest in Hengelo en Groenloop en gaan vanavond bij Gijs eten.
    Succes hoor volgende week. Veel liefs en een hele dikke kus van oma. Tot ziens.

  • 13 November 2011 - 20:14

    Betty Tielbeke:

    Hallo merel,

    vandaag was ik op de verjaardag van je buurmeisje Femke en toen kwamen we er via Jaap en je moeder achter dat jij in hetzelfde project werkt als waar ik 2 jaar geleden een maand zat. Wat leuk!!! Ik heb direct je verhalen gelezen en zie helemaal voor me hoe je daar rondloopt in het dorpje en al die kinderen naar je roepen. Ik wilde wel even weer terug. Gaat het goed met Laum en Lhea en de leraren ? Ik volg het project nog via de nieuwsbrieven dus ik zie nog wel eens bekende gezichten. Wil je ook Jan de hartelijke groeten doen?

    Ik wens je nog een hele goede tijd en hoop dat je alle indrukken met mede vrijwilligers kunt delen.

    Hartelijke groet,
    Betty Tielbeke ( tante van Jaap)

    enne.. dat vuurtje maken gaat steeds makkelijker.


  • 14 November 2011 - 21:29

    Kim:

    Lieverd, wat leuk om te lezen weer! Veel plezier nog! Dikke knuffel

  • 17 November 2011 - 16:38

    Manon:

    nou de dansles is dus aangelagen :D superleuk!! zet hem op merel!!

  • 17 November 2011 - 16:39

    Manon:

    aangeslagen :D

  • 17 November 2011 - 17:12

    Lianne :

    Hoi merel,Wat is het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat een mooie foto's krijg gewoon zin om bij je langs te komen.Maar helaas dat gaat niet lukken.groeten Lianne.

  • 17 November 2011 - 19:02

    Mirjam:

    Ik zit hier in de trein onderweg naar mijn grote liefde in drenthe op mijn nieuwe iPad jouw verhalen te lezen!!
    Leek me nou zo handig om een iPad te hebben om te kunnen mailen, schrijven, marktplaats bezoeken, de krant en boeken lezen. Maar jouw verhalen lezen is eigenlijk net zo leuk als een boek! Wat jij allemaal meemaakt en mag/kan zien van de wereld is toch 'amazing' !! Als ik het lees is het toch niet voor te stellen hoe mensen leven in de wereld, hoe arm maar toch blij mensen kunnen zijn! Maar je ziet ook van heel dichtbij de erbarmelijke omstandigheden waar mensen in leven! Gelijkertijd kan je ook genieten van de kinderen als je ze dansles geeft,van de prachtige natuur en wordt je ieder uur weer een stukje rijker aan ervaringen en herinneringen! Super dat jij dit allemaal mag beleven merel! Ik kruip straks met een wijntje, een kaasje en Frans op de bank om te gaan genieten van een heerlijk weekendje in Drenthe! Ook leuk toch.....?dikke kus Mirjam

  • 18 November 2011 - 16:26

    Moeder Van Janny:

    Hoi merel,
    Ik heb even aan mijn moeder laten zien dat jij zulke prachtige foto"s maakt!!! We zijn weer benieuwd naar je volgende avonturen. Nog ene heel fijne tijd en bijna zie je je ouders en broertje weer!
    Janny

  • 19 November 2011 - 10:26

    Janny:

    Ha die merel
    Ik zit net met je ouders aan keukentafel en we hebben net met je geskypet
    Je begrijpt dan ben je even onderwerp van gesprek. Wat wij ons in gezamenlijk overleg afvragen is of de kinderen waar jullie 2 x per week eten brengen, ook naar jouw schooltje komen? En trouwens, hoe gaat het met de dansprestaties van de leerlingen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 42311

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: