Easyrider tour, Mui ne en Ho Chi Minh city - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Easyrider tour, Mui ne en Ho Chi Minh city - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Easyrider tour, Mui ne en Ho Chi Minh city

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

3 dagen op de motor..
Jaaa. De easyrider tour was echt fantastisch!! Achter op een motor zie en beleef je de omgeving totaal anders dan in een bus achter een raampje. Je voelt de zon en kunt helemaal om je heen kijken zonder belemmerd te worden. De eerste dag moest ik wel even wennen. Ik had gehoord dat de easy rider mannen te vertrouwen zijn en dat je als meisje alleen prima met hun op stap kon. Maar toch. Je zit heel dicht op zo iemand voor best lange tijd. Die van mij was ook best aanrakerig. In begin moest ik daar echt even aan wennen.. Ik wist dat hij geen slechte bedoelingen had, maar toch... We zijn langs een chocolade plantage een een rubberplantage gereden. Interessant om te horen hoe dat werkt. Rond 2 uur kwamen we aan in het eerste dorpje en ik was kapot van het achterop zitten. Geslapen. Gegeten en de volgende dag weer vroeg op. De 2e dag was kwa omgeving nog mooier dan de eerste en zo afwisselend. Langs een waterval, rijstplantages, peper en thee planten gereden. Tot dat we bij een boertje stopte die 2 slangen in een kooitje had. Of ik die ff om mijn schouders wilde leggen voor een foto. Nou, NO WAY! Ik hoef zo’n wurgslang al niet eens aan te raken, laat staan om mn nek te leggen;) haha. Aanraken heb ik wel even gedaan. Iets later stopten we bij een ander boertje zodat mijn gids me wat kon vertellen over de verschillende dingen die de boer kon oogsten. Er kwam een meisje naar buiten die haar ‘engels even wilde oefenen’. Dat is wel heel leuk hier, veel Vietnamezen (ook Latotianen en Thaise) studeren engels en willen dan graag een praatje met je maken. Veel verder als waar kom je vandaan en hoe oud ben je komen ze niet. Maar toch leuk. Ik kreeg een kopje thee aangeboden met verse groenethee bladeren uit de tuin, heeeeerlijk! Aangekomen in de 2e dorpje spuillen gedropt en een minderheidsvolk dorpje b ezocht. Weer heeel anders dan alle anderen die ik heb gezien. ’s Avonds kwamen er nog 3 engelsen die ook een motor tour deden. De laatste dag reden we dus met zijn 4en verder. Eerst ’s Ochtends op een olifant gereden. Dat was wel een bijzondere ervaring, helemaal omdat we ook door het water gingen. Ik werd nét niet nat!;) De rijders waren ook heel goed voor de olifanten, af en toe even een eetstop enzo. Dat was goed om te zien, want ik was een beetje bang om te rijden op olifanten die slecht behandeld zouden worden... Vervolgens zijn we onderweg nog langs een waterval, een zijdefabriek een bijenhouder gereden. Aangekomen in Dalat had ik ook wel echt een zere kont. Hihi. Dit was hoog in de bergen en voor het eerst heb ik mijn lange broek aangetrokken.

De volgende ochtendvroeg nam ik gelijk de bus naar Mui Ne. Wilde nog even een dagje naar het strand voordat ik naar Ho Chi Minh city zou gaan. Aangekomen in Mui Ne was het prachtig weer. Ik liep tegen een bekend nederlands meisje aan en samen zijn we op de scooter langs de kust gereden. Fantastisch uitzicht! We kwamen bij onder andere rode zandduinen, heel bizar, maar mooi om te zien! De volgende ochtend had ik een ochtendje ‘strandliggen’ voordat ik om 2 uur de bus nam naar HCM.

’s Avonds rond 8 uur in HCM kwam ik in mijn hostel weer 2 bekende nederlandse meisjes tegen met wie ik naar de markt ben geweest en wat heb gegeten. Mijn laaatste dag in HCM/Vietnam was vrij cultureel. ’s Ochtends naar de chu chi tunnels; tunnels waar de Vietnamezen zich tijdens de oorlog door verplaatsten. Heel veel meer informatie ben ik tijdens deze tour niet te weten gekomen want ik kon die tourgids echt niet verstaan. De mensen hier hebben een vrij slechte uitspraak en deze al helemaal. Best wel jammer. Wel heb ik de boobytraps gezien die werden gezet voor de amerikanen. Die zijn niet misselijk! En ik heb door zo’n tunnel gekropen. Eens en nooit meer. Ik heb geen claustrofobie, maar werd dat hier wel van. Jezus. Wat smal en klein en donker. Respect hoor. ’s Middags terug in de stad naar een warmusuem die indrukwekkend maar vrij subjectief was. Het ging vooral over het leed van de Vietnamezen (wat wel echt bizar erg is!) maar niets over de Amerikaanse kant van het verhaal.

Nu ben ik aangekomen in Cambodja-Siem Reap na een 13uur durende busrit. Maandag is de verjaardag van de koning, dus mijn vrijwilligerswerk zal pas dinsdagochtend beginnen. Ik heb nu 2 dagen om de stad hier te verkennen en even rustig aan te doen. Is wel lekker na een week bijna alleen maar reizen!

  • 30 Oktober 2011 - 07:57

    Mama:

    Dag lieve schat,
    Leuk om weer nieuwe foto's te zien en je belevenissen te lezen. Wij hebben gisteren bij Gijs van Windy informatie en tips over Hong Kong gekregen. We krijgen er nog meer zin in!
    Ga je de verjaardag van de koning nog vieren? Ben heel benieuwd naar hoe het vrijwilligerswerk je zal bevallen.
    dikke kus mama

  • 30 Oktober 2011 - 08:33

    Loura:

    Hee mereltje! Dus het vrijwilligerswerk gaat bijna beginnen, ben benieuwd wat je ervan zult vinden! Leuke verslagen hoor en de foto's zien er weer super uit! (Vond je nieuwe jurk erg leuk :p.) Het is nu zondagochtend hier, heb net hard gelopen en ga zo aan de studie..bleeh! Vanmiddag gelukkig wat leuks doen met Jorrit! Daaag Mereltje, xx Loura

  • 30 Oktober 2011 - 08:59

    Mark-Jan:

    Yo mereltje!
    Als ik de verslagen en de foto zo zie/lees heb je het goed na je zin.
    zijn ook leuke foto/verhalen!!
    Had wel verwacht dat je even met die slang op de foto ging hoor:P:P have fun nog ff! en succes dinsdag met je vrijwilligerswerk.

    Kus MJ

  • 30 Oktober 2011 - 11:08

    Nick Van Brink:

    Heej Merel,

    Goed om te lezen dat je easyridertour zo vet was :) had ik ook niet gedaan hoor met die slang :P ga met elk beest op de foto alleen een slang vindt ik maar niks :P Veel plezier en succes

    Juuu

  • 30 Oktober 2011 - 12:21

    Margot:

    Hahaha die bananenman is tof!
    Super leuk dat je zo trouw schrijft en ons op de hoogte houdt van je avonturen.
    Heb je in Cambodja ook internet/skype?
    Hoop dat je vrijwilligerswerk gaat bevallen.
    Knuffels
    En... Hoera voor de koning!

  • 30 Oktober 2011 - 16:40

    Mischa En Wesley:

    Lieve Merel,

    Wat leuk weer om je berichtje te lezen! De tour ziet er super gaaf uit. Dankjewel voor je mailtje en we zijn benieuwd naar je verdere avonturen. Veel plezier en succes met het vrijwilligerswerk :)

    Liefs xx en knuffels Mies en Wes

  • 30 Oktober 2011 - 23:13

    Fieke:

    Ha Merel,
    Stoer hoor op zo'n motor!
    Er komen op je reis wel veel talenten naar boven. Naast docente dans zou je zo nog maar carriere kunnen maken als fotograaf, model en ik denk dat je het als reisleidster ook niet slecht zal doen.
    Veel plezier en succes met je vrijwilligerswerk.
    Liefs, Fieke

  • 31 Oktober 2011 - 13:01

    Janny:

    Ha die Merel,
    Ik zat net te denken, tijdje niets van Merel gehoord maar gelukkig: je bent er weer! Wat een leuke manier van reizen op de motor achterop naar boeren en slangen en plantages.
    Lijkt Vietnam nog erg op Thailand? Iets minder geciviliseerd denk ik? Komt natuurlijk ook door zo'n lange lange oorlog. Wat leuk om te lezen dat je steeds weer bekenden tegenkomt en dan nu de verjaardag van de koning in Cambodja! Ik ben ooit bij de verjaardag van Bhumibol geweest op 5 december 2004. Heel bijzondere ervaring. Duizenden mensen langs de kant van de weg in Bangkok en geen gewoon verkeer (op zich al een hele kick!!!) en dan allemaal met een kaarsje in de hand wachten totdat de geblindeerde auto met de koning erin langszoeft! En als dat dat voorbij is, gaat iedereen lopen richting het centrum. En dan is het zo druk dat je gewoon tijden stilstaat omdat je niet verder kunt en je geen ruimte hebt om een stap e maken. Ik ben dan altijd erg blij met mijn lengte, kijk lekker over al die mensen heen. Je hebt wel een hoog tempo van reizen, lijkt het en dan nu een maandje op dezelfde plek? Ik ben benieuwd naar het vervolg! Janny

  • 01 November 2011 - 09:07

    Mirjam:

    Hoi Merel, wat ben jij stoer achterop de motor bij zo'n vreemde man. Ik zou liever die slang om mijn nek hangen dan achterop te zitten bij een onbekende easyrider. Ook ik benieuwd naar je vrijwilligerswerk. Ik weet niet wat je gaat doen. Je zou me voor je vertrek nog even bijpraten, maar dat is er niet meer van gekomen. Ben dus erg benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes van ons uit Houten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 42312

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: