Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Hoi An en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Hoi An en Nha Trang

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Oktober 2011 | Vietnam, Nha Trang

Vanuit Hanoi gevlogen naar Danang en vanaf daar de lokale bus (1uur) naar Hoi An genomen. De mensen spraken in Danang niet zo goed engels en ik dacht dat de scooterchauffeur me weer had opgelicht en me bij zijn scootervriendjes had afgezet. Uiteindelijk bleek toch dat ik op de goede plek was, gelukkig. Je weet hier nooit of je de mensen kunt geloven of niet. Dat is wel vervelend. Vaak vertellen ze je dingen zodat ze hun services verkopen en soms vertellen ze dan toch ook de waarheid. Lastig vaak om het verschil te herkennen..
Hoi An bleek een paradijs van 'opmaat maak kleding' winkels. Iedereen geeft meer geld uit dan hij had bedacht aan de goedkope op maat gemaakte pakken, jurken, jassen, schoenen enzovoorts. Ook ik ben bezweken. Een jurk, jumpsuit en blazer rijker + armer ben ik na 2 dagen weer vertrokken. Het strand zou mooi zijn, als er niet zoveel rotzooi zou liggen en het weer was ook niet schitterend dus dan ziet alles er misschien minder mooi uit. Het stadje was heel schattig, met oude huisjes en de laatste dag ging ik met een Belgisch meisje lunchen bij een cafetje dat haar was aangeraden 'par mes amies'. Wij kwamen binnen, gelijk franse muziek aan en een enthousiaste oude man stopte boeken in ons had met daarin verhalen/aanbevelingen van eerdere gasten. Beide bestelden we Cao Lau, een Vietnamese specialiteit. En voor het eerst tijdens mijn reis werd me voorgedaan hoe je een gerecht hoort te eten! Anywaysss, vrijdagavond vertrok ik per slaapbus naar Nha Trang. Een vrij touristische badplaats.
Hier eenmaal aangekomen heb ik langs de boulevard gelopen wat er gezellig uitzag, ik zag een klein zonnetje doorbreken dus ging terug om mijn sarong (dient als handdoek) te halen. Maar helaas, net toen ik terug wilde lopen begon te regen en het is niet meer gestopt sindsdien..
Vandaag was het echter stralend weer, wat goed uitkwam aangezien ik een boottour had geboekt waarmee ik naar verschillende stranden ging, heb gesnorkelt en gechillt. Snorkelen was mooi koraal en er waren gezellige mensen op de boot, dus was een geslaagde dag:)

Morgenochtend vetrek ik achterop een motor voor 3dagen touren door het binnenland van Vietnam. Uiteindelijk kom ik dan uit in Dalat.

Tot dan!! ;) XX

  • 22 Oktober 2011 - 15:51

    Loura:

    Mereltje, klinkt allemaal top daar :) En de foto's zien er ook mooi uit! Goed dat je je daar zo vermaakt, geniet er lekker van! Hier in Nederland is het koud, regent het veel en ik zit elke dag met mijn neus in de boeken..weinig dus om jaloers op te zijn ;) Andersom ben ik des te meer jaloers op jou! Veel plezier!! xx

  • 22 Oktober 2011 - 19:28

    Nick Van Brink:

    Op de MOTOR, nice hoor;) hopen op lekker weer;) veel plezier en geniet! Seeya ciao

  • 23 Oktober 2011 - 09:04

    Janny:

    Hoi Merel,
    En dan ben ik een weekje zonder laptop naar Drenthe, kom ik terug en vind ik maar liefst 2 reisverslagen van je in mijn mailbox en nog veel leuker een ansichtkaart ter gelegenheid van mijn verjaardag! Dank je wel!
    Hier staat er regelmatig in de krant dat het water stijgt in Thailand met name. Het water dreigt nu toch echt Bangkok binnen te stromen en overal plaatsen mensen zandzakken en metselen ze muurtjes om het tegen te houden.
    Wat ontzettend leuk zijn je verslagen. En je foto's zijn dat zeker ook. Je schrijft dat je zoveel nederlanders tegenkomt. Zijn er niet gewoon juist heel veel nederlanders in Azie aan het trekken, maar nog dan vanuit andere landen? En dan zit je nu achter op een motor? Wanneer ga je nu je maandje vrijwilligerswerk doen? Ik heb in mijn hoofd dat Hans en Karin 7 december naar Australie gaan en jij komt dan toch vanaf je werkadres? In Nederland is het nu herfstweer, met een zonnetje maar fris. En het nieuws staat bol van de eurotops over de euro en Griekenland en de economische crisis. Ik ben benieuwd naar je op maat gemaakte kleding? Maka je nog een foto mat je nieuwe spullen? Tot de volgende keer!

  • 23 Oktober 2011 - 10:45

    Margot:

    Jeeh foto's! Dat zegt toch altijd veel. Leuk om te zien. Wat is het daar prachtig. Geniet er lekker van! Maar dat komt wel goed zo te lezen. Er zijn nog meer Nederlanders naar Azie in aantocht, want Kath gaat volgende week naar Nepal.
    Denk aan je liefie! Kus

  • 23 Oktober 2011 - 21:17

    Fieke:

    Hoi Merel,
    Mooie foto's! zeker foto 3: Mooie jurk, lekker eten en een lekker ding naast je..........nou jaaaaaaaaaaaa?!?!
    Groetjes, Fieke

  • 27 Oktober 2011 - 10:01

    Suus:

    Meer!!!

    Wat super goed allemaal! Het klinkt al alsof je helemaal gewend ben aan blauw water, witte stranden en rotsen :) Heel veel plezier op de motortrip, klinkt heel stoer!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 42310

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: