Halong Bay en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Halong Bay en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Halong Bay en Sapa

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

Zaterdagavond afscheid genomen van Sophie en zondagochtend vroeg uit de veren om met het hostelbusje naar Halong Bay te rijden.. Daar zijn beroemde, soort rotsen, die midden in de zee staan. De eerste dag reden we naar de kust en via een klein bootje werden we naar onze grote (prive) boot gebracht. Alleen mensen uit het hostel die deze tour geboekt hadden zaten daarop. Het was ontzettend lekker weer, met een heerlijk zonnetje (was alweer even geleden) Lekker op het dek gelegen, gezwommen en gekayakt naar wat grotten. 'S avonds lekker gegeten en gefeest. Want ja, als je met alleen maar backpackers uit een hostel op zo'n boot gaat, weet je wel dat dat is wat er gaat gebeuren. De volgende dag gevaren naar Castaway eiland, deze dag was echt fantastisch. De zon scheen heerlijk. We hadden met elkaar een privéstrand waaarop we konden doen en laten wat we wilden. Zo heb ik een rots beklommen voor de eerste keer in mijn leven. Er waren al 2 mensen voor me geweest en die hadden niet tot het hoogste punt kunnen klimmen. Voorbij een bepaald gedeelte werd het lastig en het was super intensief. Ik wilde en moest natuurlijk daar voorbij en na veel inspanning en trillende benen is dat gelukt!!:D Daarna is het nog maar één andere jongen ook gelukt ;) Vervolgens kon je op zo’n band achter een speedboot aan. Ook nog nooit eerder gedaan! Super tof! Er waren kayaken die je mee kon nemen als je wilde, dus samen met een Deens meisje hebben we gekayakt rond het eiland rond zonsondergang.. ‘Savonds weer heerlijk gegeten en gerelaxed. Had daar nog wel een paar dagen kunnen blijven:) De volgende dag was het weer tijd om terug te gaan. 5 uur ’s middags kwamen we weer aan het in hostel en ik moest me gelijk klaar maken want 8 uur vertrok het busje richting treinstation. Vanaf daar ging ik met de nachttrein naar Sapa voor een trekking van 2 dagen.

Staan we klaar bij het busje, blijkt dat we met een groepje nederlanders zijn, 6 totaal. Bizar.. Ben je op reis in Vietnam, doe je een tour waar je bijna alleen maar nederlands praat..
’S ochtends 5 uur kwam de trein aan in een klein dorpje, een uur met een busje naar een hotel waar we konden ontbijten en douchen. Half 10 begon de trek van 10 km door de bergen van Noord Vietnam. Mooi en bijzonder, maar wel een stuk touristischer de de trek die ik in Laos heb gedaan. De 4 jongens hadden er stevig de pas in en een stuk of 6 vrouwen uit het dorp die ons de hele weg volgden (om uit uieindelijk hun spullen te kunnen verkopen) hadden moeite om ons bij te houden. ’S Middags kwamen we aan bij onze homestay en hadden we tijd om een beetje rond te lopen, avond te eten en te relaxen.
De volgende ochtend stonden er pannekoeken voor ons klaar! (franse invloed? Of gericht op touristen?) en begonnen we aan ons vervolg. Deze keer gingen we over paden die geen paden waren maar vooral glibber en modder. Gelukkig groeide er veel bamboe waar ik me menig keer aan vast kon grijpen zodat ik niet plat achterover zou gaan! Mooie waterval bezocht en onze weg terug vervolgd. Terug in Sapa een lekkere massage genomen (was ik wel echt aan toe na die actieve dagen) en de nachttrein terug genomen. Vanochtend om 5 uur kwam die aan en ik zit nu op het vliegveld te wachten op mijn vlucht van 10 uur naar Da Nang.

Ik moet zeggen dat ik dit reizen echt fantastisch vind! Had ik vroeger echt niet gedacht, maar het is zo’n bijzondere ervaring!

  • 18 Oktober 2011 - 20:15

    Kim:

    Mooie foto's! Ziet er prachtig uit! Echt stoer dat bergbeklimmen!! Dikke knuffelsss

  • 19 Oktober 2011 - 12:04

    Mirjam:

    Heee Merel, bedankt voor je felicitatie! Echt lief dat je daaraan hebt gedacht terwijl je zo ver weg bent en zoveel spannende avonturen meemaakt!!
    Ik vind het super leuk iedere keer je verhalen te lezen en je foto's te zien. De manier waarop je schrijft lijkt het alsof je het met de dag leuker vindt om te reizen!
    Ik blijf je volgen lieverd!! dikke kus Mir xx

  • 19 Oktober 2011 - 15:57

    Nick Van Brink:

    Whoow Merel, wat maak je veel mee ;) je ziet veel en doet veel :D very Nice :D Had je vorige 2 berichten gemist maar ben nu weer helemaal op de hoogte ;) veel plezier in Vietnam en ik kijk uit naar je volgende bericht ;)

    Groetjes Nick

  • 19 Oktober 2011 - 16:16

    Oma's En Fam :

    Ha Merel, ik zit samen met oma en oma twigt je verslag en foto's te bekijken. Genieten hoor! Beide oma's vinden het geweldig.We gaan zo lekker vis eten. Van gab moet ik even vertellen dat ze een 7.5 voor topo had. Goed he.We zijn zondag met Gijs en Fieke naar Nick en Simon geweest.Super gaaf. lieve groet en dikke zoenen van oma mo en fam.

  • 20 Oktober 2011 - 18:42

    Isis:

    Merel !!!! Ik vind het heerlijk om te lezen dat je dit reizen zo fantastisch vindt :D ! Geniet er van ! Maar daar maak ik me helemaal niet druk om ! XXX isis

  • 21 Oktober 2011 - 19:29

    Ryanne:

    Wow Merel dat ziet er echt supergaaf uit!!!!!
    Echt leuk om elke keer bij te houden wat je doet, en dat is echt veel zo te lezen!
    En fijn dat je het zo leuk vindt :)

    Liefs, Ryanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 42315

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: