Vietnam; eerste stop: Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Vietnam; eerste stop: Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Vietnam; eerste stop: Hanoi

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

De laatste 2 dagen Vientiane hebben we gerelaxed, gelezen, genoten van de zon en de laatste dag was eigenlijk net een dag te lang! We konden allebei niet wachten om weer te reizen en nieuwe indrukken te krijgen. Dinsdag 15.30 vertrok onze vlucht een uur te laat richting Hanoi. Vliegveld Vientiane is heel klein waar je niets kunt eten als je door de douane bent. Oef! Niet goed voor Merel, geen lunch;) Gelukkig krijg je bij Lao Airlines een (lekkere!) snack en drinken. Is bij Ryanair wel even anders.. eind oktober moet ik in Cambodja zijn voor een maand vrijwillergswerk. Dat betekent dat ik iets meer dan 2 weken heb om Vietnam te verkennen. Ben benieuwd!!

Mijn eerste indruk van Hanoi so far is..
Je wordt erdoor gewaarschuwd in alle boekjes: Als je met een busje van het vliegveld naar de stad gaat, zorg ervoor dat je voor het juiste hotel wordt afgezet want de chauffeurs krijgen commisie om je ergens (anders) af te zetten. We wisten het allemaal, hebben zelfs meer betaald dan nodig en toch worden we (de 7 mensen in ons busje) opgelicht!! 2 jongens die een ander hotel hadden geboekt moesten eruit en er werd verteld dat hun kamer geen airco had dus dat ze ergens anders heen moesten. Uiteindelijk zijn ze meegegaan, ze lijen het echt te menen.. vervolgens rijdt het busje een rondje en komt er een kerel binnen met een bijna identiek verhaal. JA DAAG. Ik zag de KFC voor de 2e x voorbij komen. Zelfs in het donker/regen/vreemde stad wist ik dat dat niet klopte. Dus wij uitgestapt en na een uur lopen kwamen we aan bij het hostel geleid.( 1 punt voor Merels navigatiekwaliteiten;)

Van te voren was ik gewaarschuwd dat de mensen in Vietnam een stuk minder aardig zijn als in Loas en Thailand. Als je van het ergste uitgaat, valt het mee en zijn mensen die aardig zijn opeens heel leuk!:) Natuurlijk merk ik best wel ee verschil en vooral de mensen gerlcht op toeristen zijn opdringerig! Vandaag Hanoi ontdekt. Die is vooral ingedeeld in straten. Een straat waar ze alleen maar schoenen verkopen. Of aluminium voorwerpen, of scooters, of kleding, of souveniers. Super grappig. Verder vind ik het niet heel leuk om hier te zijn. Verkeer is echt CHAOS! En oversteken is zelfvertrouwen en gewoon gaan met die banaan (en hopen da t ze je niet omverrijden.)

Voor de geinteresseerden mijn planning:
Morgen ga ik met een 3daagsetrip naar Halong Bay. Staat op de world Unesco lijst, als je wilt weten wat het is.. zoek het op:) Dan nog 3dagen trekken in Sapa (noorden) en vervolgens vlieg in naar het midden van Vietnam. Daarheb ik nog een week voor ik naar Cambodja ga..
Ik heb eindelijk weer wat sneller internet, dus kan eindelijk weer foto’s plaatsen. (Ook bij vorige verhaaltjes, dus blader terug zou ik zeggen:))

  • 12 Oktober 2011 - 20:14

    Janny:

    Je foto's Merel! Je vader zal trots op je zijn! Wat zijn ze leuk.
    Die Buddha's bijvoorbeeld met de pilaren.
    En jij vertelt over het verkeer in Hanoi. Ik vond Bangkok al een verkeershel zeker op de dag dat Koning Bhumibol jarig was (5 december). Is Hanoi dan nog erger? En zo ja hoeveel procent. Dit soort vragen noemen ze hier thuis altijd een typische Janny vraag en dan slaan ze hun ogen ten hemel, maar bij jou durf ik ze nog te stellen. Weet je dat er ook een stad bestaat in Armenie, geloof ik waar ze maar 1 stoplicht hebben geplaatst en dat dat dan niet is omdat ze bijna geen verkeer hebben hoor!
    Wat blijft het leuk om je verhalen te lezen, ik heb echt het gevoel dat ik een beetje aan het meereizen ben!

  • 13 Oktober 2011 - 06:25

    Chris:

    Toen ik de beelden uit Thailand zag zei ik tegen Mirjam; toch maar goed dat Merel daar weg is. Wat een regen en overstromingen. Wat een treurigheid voor al die mensen.

    Ik begrijp dus dat Hanoi geen aanrader is. Wij zijn benieuwd hoe je andere delen van Vietman ervaart. Staat hoog op ons vakantielijstje.

    Blijf genieten !

    Chris en Mirjam


  • 13 Oktober 2011 - 13:29

    Margit:

    Hoooi meis,

    Wat een beleving weer, zeg! Ik zie het zo voor me!
    Ik ben dan benieuwd wat je van de rest van Vietnam vindt.

    Kun je daar je knuffels ook een beetje kwijt? :)

    xxxxjes!!!

  • 13 Oktober 2011 - 19:54

    Pa:

    Inderdaad, als je het echt niet meer weet..... dan wordt je gewoon fotograaf.
    Geweldig

  • 16 Oktober 2011 - 12:03

    Kim:

    Ik heb Halong Bay ff opgezocht.. ziet er super cool uit!! Super leuke foto's allemaal! Geniet er lekker van!

    Dikke kusss

  • 18 Oktober 2011 - 09:49

    Fieke:

    Hoi Merel,
    Weer genoten van je stukje en de foto's. Wat een indrukken zal jij opdoen!
    Veel plezier op je 3daagsetrip naar Halong Bay.
    Liefs, Fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 42316

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: