Tuben en Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Tuben en Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Tuben en Vientiane

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Oktober 2011 | Laos, Vientiane

Vang Vieng
Omdat we maar één volle dag in Vang Vieng zouden zijn, wilden we daar het meeste van maken. ’s Ochtends vroeg wakker om onze visa voor Vietnam te regelen. Ook moest ik op zoek naar een meisje die een tasje die ik in een hostel had laten liggen voor me mee zou nemen. Het was lastig haar te vinden en ik moest een paar keer terug komen. Uiteindelijk heb ik een briefje achter gelaten en toen ik terug kwam stond erop dat ze mijn spullen op het busstation aan de grens had laten staan! Heel vaag. Ik was natuurlijk best boos, zou ga je toch niet met ander mansspullen om??!! Balen dat ik het niet terug heb, maar goed. Is niet anders.
Daarna zijn we een fietstocht van 14 km gaan maken naar een grot. De weg was een grote kiezelweg, pff, werd helemaal door elkaar geshaked. Af en toe afstappen om door een grote modderpoel te waden.. Aangekomen bij de grotten bleek eigenlijk dat je er niet inkon zonder lamp en die hadden wij natuurlijk niet! Achja, weer een stukje mooie omgeving gezien en weg van het toeristische.
Rond 2 uur waren we terug en begon het tuben. Met een tuktuk word je de rivier omhoog gebracht daar stap je uit en ga je met een bootje naar de overkant naar de eerste kroeg. Harde muziek, een steiger met dansende mensen gekleed in zwemkleding. Dat is wat je aantreft. Wij hadden geen tube gehuurd, omdat mensen zeiden dat je net zo goed kon lopen of zwemmen. Na de 2e kroeg besloot Sophie dat ze toch eigenlijk niet zo’n zin had in dit gebeuren en ging naar huis. Ik wilde echter deze ene dag dat ik hier was proberen er wel alles uit te halen.. Vlak daarna kwam ik 2 stelletjes tegen waar we bij in de bus/hostel zaten en mee hadden gegeten. De hele middag met hun gefeest en uiteindelijk ook het water in gegaan met een tube. Het was super leuk, voor een dag!! ;)

De volgende ochtend in de bus naar Vientiane. Was ongeveer 140 km waar wij bijna 5 uur over gedaan hebben. (In ned 1-1.5 uur?!)

Dag 1 (donderdag): We vliegen pas dinsdag naar Hanoi (Vietnam) en wisten dat in Vientiane niet heel veel te doen zou zijn. We wilden dus 1 dag hier zijn en dan naar een leuk dorpje in de omgeving. De hele middag kapot gezocht naar dingen te doen, maar niets gevonden. Het meeste is of Noordelijk (waar we vandaan kwamen) of Zuidelijk dat meer dan 400 km weg is. Dat schoot niet op! Dan maar 5 dagen Vientiane.. Kijken of wij iedereen ongelijk kunnen bewijzen;) ’S avonds met een groep uit de bus gegeten, was erg gezellig:)

Dag 2: Rondwandeling uit de Lonley planet gemaakt. Zijn we de hele dag mee bezig geweest, was echt kapot toen we terug in ons hostel kwamen. Maar wel mooi de omgeving kunnen bekijken. De Franse invloed is nog duidelijk zichtbaar, ze hebben zelfs een soort arc du triomphe hier staan!
Volgende week is een groot feest met bootraces en daar zijn ze zich nu al goed voor aan het klaarmaken. Dmv kermis en keiharde muziek. We liepen tegen een bandje aan en ik wilde natuurlijk heeeel graag in de botsauto’s. Jaaa die hebben ze hier ook op de kermis! (Daarnaast nog pijltjes gooien en flesjes omhoogzetten en dat was het eigenlijjk:P) Erg gezellige sfeer hing het en ik voelde me opeens een reus! Kon over bijna iedereen heen kijken, dat heb je pas door als het super druk is.

Dag 3: Work-out day! Naar een sportschool gegaan waar je voor ongeveer 6euries kon sporten, zwemmen en in de sauna een massage krijgt van een uur!! En een Yogales..Heeeerlijk was dat. De zon scheen dus na het sporten lekker aan het zwembad in de zon gelegen. De Yogales vond plaats op een betonnenvloer in het Laotiaans. Die vloer was bezaaid met kleine beestjes die heerlijk (not) over mn bezweete lichaam wandelden.. Ook de muggen hadden er zin. Echt concentreren lukte me dus niet, helaas.. Maarach..

Ondertussen ben ik me al goed aan het inlezen op Vietnam. Ben heel benieuwd hoe het daar is. Weer zo’n andere wereld denk ik...

  • 08 Oktober 2011 - 17:35

    Mikey:

    Zo! Je hebt al weer heel wat uitgespookt aan de andere kant van de wereld.
    Jammer dat je wat spullen kwijt bent, maar wel weer een ervaring rijker.

    Keep us posted!

    Adios Amiga,
    gr Mike.

  • 09 Oktober 2011 - 02:45

    Mischa:

    Hoi lieve Merel!

    Wat leuk om weer je berichtje te lezen :D! Echt wat maak je daar gaafe dingen mee, ben zo benieuwd hoe het daar is. Wel naar dat je je tasje met spullen bent kwijt geraakt :(.. hopelijk zaten er niet al te belangrijke dingen in.. Op dit moment zit ik in de nachtbus van Amsterdam naar Haarlem, (tijd zat om me mail te checken :p) waar wij toen ook in zaten ;)! Avondje uit met Lous en Evie, was erg gezelli :D, naar de jimmy whoo geweest :D! Dat 'shuffle' nummer kwam ook voorbij en moest gelijk aan jou en Spanje denken :D! Mis je Mereltje en ik stuur je snel weer een mailtje, veel plezier nog Chica en pas goed op jezelf!

    Hélé Dikke Kus en Knuffel Miesie

  • 09 Oktober 2011 - 10:32

    Mama:

    Dag lieverd,
    Wat ben ik blij dat je in Laos zit. Thailand heeft last van overvloedige regenval. Niet alleen in het noorden maar nu ook in het zuiden. In Ayutaya is alles ondergelopen en is de evacuatie van de inwoners hoogste prioriteit.
    Geniet jij maar mooi van de zon!
    dikke kus mama

  • 09 Oktober 2011 - 11:59

    Fieke:

    Hoi Merel,
    Heerlijk om op een regenachtige zondagochtend weer even in jouw wereld te kunnen duiken. Het is hier nu, na een prachtig najaar, echt herfst.
    Vorige week hebben we nog heerlijk op het strand kunnen eten.
    Liefs, Fieke

  • 09 Oktober 2011 - 16:54

    Suus:

    God die Jogales had ik niet overleefd.. Gelukkig beviel het tuben, ik heb gister mn eerste surfles gehad! X vanuit Brazilie :)

  • 09 Oktober 2011 - 17:41

    Manon En De Rest :D:

    heejj Merel.... echt onwijs leuk wat je allemaal doet! het lijkt me zeker de moeite waard. leuk dat je toch iemand hebt waar je even nederlnads mee kunt praten!!!

    genietse!!! dikke kus, Manon , Lianne, Harold, Bob, Jordy en Spikkel!!! hahaha

  • 09 Oktober 2011 - 18:51

    Janny:

    Ha merel,
    Ik ben weer thuis na twee weken Mallorca, waar de zon scheen en wij een super appartement bewoonden. Verder was het steeds ongeveer 25 graden en hebben we veel gefietst en gewandeld en af en toe gerelaxed aan het luxe zwembad. Een andere wereld dan Azie, maar wel lekker toegankelijk. Wat zit er in het tasje dat je kwijt bent geraakt? Het is nu zondagavond en we zijn net een paar uurtjes terug en ik zit mijn mail te checken. Ik vind het heel erg leuk om je berichten te lezen!!!!!!

  • 10 Oktober 2011 - 14:51

    Sabrina:

    Hi merel!
    Wat een superleuke ervaringen weer! En je bent pas net begonnen :-). Ruilen?
    Wanneer ga je naar Vietnam?
    Liefs

  • 10 Oktober 2011 - 15:34

    Thea:

    lieve Merel,

    wat kun jij goed genieten van het moment! Je verhalen zijn steeds zo zonnig, zelfs als je bagage verliest. Ga je nog lichter door het leven....
    Ik verheug me elke mail weer op je avonturen, reis in gedachten met je mee.
    Thea

  • 11 Oktober 2011 - 08:49

    Vera:

    Lieve Merel,

    Het klinkt alsof je de tijd van je leven hebt, helemaal goed! Geniet ervan!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 42309

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: