Trekken - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Trekken - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Trekken

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Oktober 2011 | Laos, Vangviang

Vandaag zijn we met een minivan vanuit Luang Prabang naar onze volgende bestemming gereden. Yep, we did what almost EVERY backpacker does, we went to Vang Vieng. De 8 uur durende rit (zou 5 uur zijn) was niet de meest fijne. Ik zat achterin en mijn hoofd heft menig maal het (vieze) dak geraakt, of als je niet uitkeek werd je naar de andere kant van het busje geslingerd.Goed vasthouden dus... Maaaar.. De omgeving was echt prachtig!! De bergen en rijstvelden. Amazing!
Vang Vieng dus. Al sinds het begin van mijn reis heb ik gehoord: you have to go tubing in Vang Vieng. Ik had zo mijn twijfels, maar goed hier zijn we dan. Mij is verteld dat: overdag stap je op een opblaasbare band en ga je de rivier op. Bij elk strandje stop je om een Beerlao (of wat dan ook) te drinken. Men schijnt er goed voor te gaan. Rond 5 uur ga je terug, eten en ’s avonds in de stad verder. Er schijnen hier best wat ongelukken te gebeuren. Alcohol hé.. Vanavond/ morgen ga ik beleven of dit echt zo is.. En geen zorgen, ik zal rustig aan doen. Hou er altijd wel van om nog te weten hoe ik thuis moet komen..
In Luang Prabang hebben Sophie en ik een 2daagse trekking gemaakt naar hilltribes ten noorden van Laos. Dag 1: 5 uur gewandeld op een pad dat door de rivier kruiste.. Natte schoenen!! Maar wel mooie route. In het eerste dorpje waren eigenlijk vooral kinderen, want de volwassenen werken op het land. Meisjes van 8 zie je rondzeulen met hun broertje/zusje van 1.. Bijzonder gezicht, die kinderen worden overdag niet echt opgevoed volgensmij. Daar geluncht en met met de enige volwassene in het dorp gekletst via de gids. Onze trek vervolgd (berg op!) 2 uur lang. Daar kwamen we aan bij het dorp waar we zouden overnachten. Het voelde toch een beetje als aapjes kijken (van beide kanten) en we voelden ons er niet geheel prettig bij. Je kunt ook geen woord met ze wisselen en ze waren allemaal heel verlegen. Wel bijzonder om te zien hoe de mensen daar in de bergen leefden en we voelden ons net een beetje als op hapskamp op de basisschool. Half 7 werd het donker en half 9 lagen we in bed. HAHA, we waren kapot. De volgende dag 3 uur terug gelopen (bergafwaarts is ook best vermoeiend) en op de Nam Khan terug gekayakt. Het waren 2 bijzondere dagen.
Maandag hebben we door Luang Prabang rondgelopen en wat tempels bekeken/ een berg beklommen die midden in de stad stond. Ook zijn we wezen ‘stappen’ wat in Laos tot ongeveer 11 uur duurt, dan gaat alles dicht. Achja, je doet toch zoveel overdag dat vroeg naar bed ook niet zo erg is.

  • 04 Oktober 2011 - 15:55

    Mama:

    Hoi lieve Merel,
    Het blijft bijzonder hoor! Zit je zover weg in een land met zo'n andere cultuur en maken wij van dichtbij mee wat jij allemaal beleeft. kus mama

  • 04 Oktober 2011 - 21:16

    Suus:

    Meer!!

    Wat maak je veel mee zeg :) Ben benieuwd of het tuben bevalt hahaa! Enjoy!!
    Kus vanuit Brazilie ;)

  • 05 Oktober 2011 - 09:45

    Mirjam:

    Hoi Merel, Ik heb je ook via je hotmail nog een berichtje gestuurd om je te bedanken voor je felicitaties. Je bent al weer een tijdje onderweg en hebt inmiddels Thailand achter je gelaten. Je onderneemt veel en hebt al veel gezien. Het blijft leuk om je te volgen. Ik moet toegeven dat ik nu veel vaker in mijn mail kijk om te zien of er al een nieuw reisverslag is. Hier in Houten alles oké. Half oktober gaan chris en ik nog even een paar dagen naar Duitsland (helaas geen laos). En in januari staat Suriname op de planning. We moeten nog wel het e.e.a uitzoeken en misschien maken we ook nog wel een andere keuze. Je hoort het nog wel. Veel plezier en lekker genieten van de prachtige natuur. Liefs uit Houten

  • 05 Oktober 2011 - 16:47

    Gabrielle:

    hoi merel weet je al dat ik topo moet leren en weet je welke ik moest leren?vietnam en thailand kan ik goed onthouden daar ben jij!! groetjes
    gabrielle

  • 06 Oktober 2011 - 21:26

    Fieke:

    Ha Merel,
    Als ik het zo lees ben je wel in een andere wereld terechtgekomen. Fijn dat jullie nu samen reizen. Je krijgt de groeten van Jettie. Zondag samen met haar je foto's bekeken, ze was onder de indruk.
    Blijf genieten van alles wat je meemaakt. Ik blijf naar je stukjes uitkijken.
    Dikke kus, Fieke


  • 08 Oktober 2011 - 06:56

    Thamar Aka Feder:

    Waar zijn die foto's dang? Ik zou ook perplex zijn als jij ineens in mijn dorpje op een bergtop zou staan. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 42306

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: