Met de Slowboat over de Mekong - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Met de Slowboat over de Mekong - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Met de Slowboat over de Mekong

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 September 2011 | Laos, Luang Prabang

Een maand voordat ik vertrok op dit ‘grote avontuur’ kwam ik bij de GGD een oud basisschoolvriendinnetje Sophie tegen. Ik had haar al eeuwen niet gesproken en blijkt dat zij van plan is om naar Vietnam te gaan rond de tijd dat ik daar ook zou zijn. Toeval bestaat niet en na wat berichtjes heen en weer besloten we elkaar ‘ergens’ te ontmoeten. Zoals elke reiziger waarschijnlijk beaamt, zijn plannen er om veranderd en weer veranderd te worden. Uiteindelijk betekent dit voor ons dat we in Chiang Mai elkaar hebben ontmoet en samen zijn we met de slowboat over de Mekong naar Laos gevaren. De mannentjes aan de grens houden er wel van om je een beetje bang te maken en op te lichten. Helaas zijn ook wij daar ingetrapt door ons geld al om te wisselen tegen achteraf gezien onaantrekkelijke wisselkoersen, terwijl je in heel Laos met thaise Baht kan betalen. Achja. Iedereen moet in dat soort valletjes lopen. Of niet soms?
De 2daagse bootreis was ontzettend mooi. Mooie natuur, rustige omgeving. Na een hele dag zitten heb je alleen wel echt genoeg van zitten. De eerste avond hebben we overnacht in een dorpje in de rimboe waar de stroom 2 uur uitviel want de generator had er even moeite mee. Gezellig toch, dat kaarslicht.. met daarnaast een dronke Australier die der zo’n 5 min over doet om een degelijke zin te vormen. De 2e dag in de boot was al net zo mooi alleen iets onconfortabeler. Je weet wel als je op een stoel in de auto zit die net iets te rechtop staat. Daarop zaten we dus, alleen dan 9,5 uur lang. Dat is dan ook maar even je gedachten op 0. Het was het iig waard!!:) Tijd is hier sowieso heel anders als in Nederland. Besef heb je er niet van en haast heb je al helemaal niet. Heeft ook absoluut geen zin, sneller gaat t toch niet.
Rond 6 uur aangekomen op eindstation Luang Prabang!! Mooie eerste indruk heb ik van deze stad.. Fijn en rustig. Na ingecheckt te zijn in ons hostel en ons toch wel af te vragen of we goed zitten blijkt van niet. Nu zitten we in Axysana ipv Axyana!! HAHA! We vonden het er al zo rustig.. Blijkt dat het hostel waar we heen wilde maar 1 straatje verderop zit, dus daar verkassen we morgen naartoe. Mensen met geen eten in hun buik hebben blijkbaar minder goed zicht. Of mensen die al 1.5 week een infectie aan beide ogen hebben ook. Ik dus. Gelukkig is het ergste geweest (hoop ik) en ben ik aan de beterende hand, maar als je je afvraagt waarom ik altijd met zonnebril op de foto sta heb je hier je antwoord. De groetennn!!!!

  • 29 September 2011 - 18:46

    Tanja:

    Hoi Merel,

    Erg leuk om je verslagen te lezen en de foto's natuurlijk. Mijn moeder vraagt ook steeds hoe het met je gaat, dus ik zal haar wat van je verslagen laten lezen en de foto's laten zien.
    Leuk dat je nu samen bent met Sophie, samen reizen is wel zo leuk!
    Veel plezier nog en tot je volgende verslag.

    Liefs, Tanja

  • 29 September 2011 - 19:48

    Margit:

    Heeey schat!!!

    Wat heb je alweer veel meegemaakt! En mooie foto's!!
    Ik ga je binnenkort weer terug mailen!! :)

    xxxxxjes!!!

  • 30 September 2011 - 14:44

    Mama:

    Hoi schat,
    Leuk om foto's van jou en Sophie te zien. En......niet onbelangrijk.......ik zie je weer met je ogen open! Fijn dat je weer wat kunt zien.
    Mooie tas trouwens.
    kus mama

  • 01 Oktober 2011 - 07:58

    Thamar Aka Feder:

    Wat had je aan je ogen dan? Spannend op zo'n boot, hele mentale uitdaging. :p Als ik geld/tijd had, zou ik naar Laos komen om dat grensmannetje een klap te geven. Oh well.. Enjoy Laos!

  • 02 Oktober 2011 - 18:25

    Janny:

    Ha die merel,
    Ik zit nu met Arnouds computer op schoot in de lobby van ons hotel (wij zitten wel in het goede!) op Mallorca. Een heerlijk eiland, trouwens ik snap wel dat dat al tientallen jaren zo,n nega vakantiebestemming is. Hoorde net op het belgische journaal dat het al dagen en dagen regent in noord Thailand. En toen dacht ik, ik ga weer eens even kijken of we even kunnen kijken of we Merel kunnen vinden op internet. Is die regen een restje van een cycloon? Heb je daar veel van gemerkt of was je net op tijd weg? Wat leuk dat je nu samen reist met dat meisje met die rode bril! Wij hebben vandaag op een huurfiets rondgereden maar ik kwam niet ver. Trapte bij een mislukte schakelpoging de ketting tussen de tandwiel en de spaken. Echt niet meer te herstellen. Veel te veel kracht gezet. Morgen weer proberen maar dan eerst kijken of de ketting niet als een verroest ding schrapend over de tandwielen schuurt. Veel plezier verder en tot ziens bij je volgende verhaal! Janny

  • 02 Oktober 2011 - 20:23

    Monique:

    Ha Merel, wij genieten van je verslag en foto's. Fijn dat het wat beter met je ogen gaat. Liefs mo & co.

  • 03 Oktober 2011 - 19:02

    Suus:

    Ohhh Meer genieten dus!!!
    Wel echt balen van je ogen zeg, hopelijk gaat het snel beter!! Gelukkig heb je er nu 2 houten billen bij ;)

    De groeten terug vanuit Brazilie hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuidoost Azië en Australië

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Weekje Java

29 Januari 2012

Terug in Ubud, Lovina en..

22 Januari 2012

Hier in Indonesie

17 Januari 2012

BALI!!!!!!

08 Januari 2012

Australie part III
Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 42316

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: