Panama me encantado! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Merel Driessen - WaarBenJij.nu Panama me encantado! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Merel Driessen - WaarBenJij.nu

Panama me encantado!

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Juni 2013 | Panama, Panama-stad

Hola mi quieridos amigos,

Morgen een week onderweg en tijd voor een update. Ik ben hier al zo gewend dat ik me al niet meer voor kan stellen hoe het is om in Nederland te zijn..

Goede vlucht gehad, klein beetje stress op Schiphol omdat er niet kon worden ingecheckt, maar bijna 24 uur later was ik in mijn hostel in Panama City. Een flinke reis en bij aankomst gelijk mijn bed ingedoken. Enne.. als je via de US vliegt, bereid je dan voor op 10miljoenkeer je tas door scanners laten gaan en door douane keer op keer. Wat denken ze, dat ik in de tussentijd een bom heb zitten bouwen van wat? Het vliegtuigeten?

Op reis en gelijk goed inkomen: benauwd en warm weer, koude douche, veel mensen, altijd lawaai, stekende beestjes en nieuw… altijd overall muziek. Heerlijk!

Panama City
De eerste ochtend werd ik wakker met regen, helaas! Tegen de tijd dat ik Casco Viejo (de oude stad) in liep was ik de Mexicaans/Amerikaanse Monica tegengekomen en was het gestopt met regenen. Hoera. De hele dag rond gelopen, naar het Panama Kanaal, op een vismarkt verse vis gegeten en nog meer rondgelopen. Wat nou jetlag.

San Blas
De ochtend erop vroeg vertrokken naar de eilanden van de Kuna Yala, de inheemse bevolking van Panama. Palmbomen, wit strand, helder water en in 5 minuten heb je het hele eiland gezien. Just to give an idea;) En hier zijn er dan ook zo’n 400 van (op 40 wordt er gewoond)
Helaas zaten we met een groep van 15 Amerikanen die werkten aan een project van 3 maanden in de jungle. Ze hadden een paar dagen vakantie en gingen los! Drinken van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Een ervaren drinker zou nog moeite hebben die mensen bij te houden. Anyways.
In deze 3 dagen oa Kuna Yala dorpen bezocht, een schipwrak gesnorkeld, op het strand gelegen, gebbqed en vooral.. gechillt.Man o man, wat is het leven goed. Helaas werd ik de 2e dag ziek. Ziek van het eten. Vervolgens de muren buiten de wc bijna niet gezien helaashelaas. Maar nu, na veel slaap (toch een kleine jetlag?!) en geen gefrituurd eten (houden ze hier van) meer, voel ik me (bijna) weer op en top fit, so no worries.

Playa Venao
Ondanks alles toch onderweg gegaan naar mijn volgende bestemming. Het hostel Eco Venao, dat in de jungle én aan het strand ligt. Best of both worlds, right.
Met mijn handen en voeten spaans met locale bussen gereist en kunnen genieten van het Panamaanse leven. Als je 1,5 uur in een bus zit te wachten tot hij vertrekt zie je hoe de mensen hier met elkaar omgaan. Iedereen maakt een praatje, chillt een beetje, luistert muziek. Mijn dag kon niet meer stuk, ook al zat ik de hele dag in de bus.
De ochtend begonnen met Yoga at the beach, met medekamergenoten een taxi gedeeld naar de stad Pedasi om boodschappen en andere benodigdheden te doen. Vervolgens op het strand volleyball gespeeld met een gemixt gezelschap: Amerika, Canada, Brazilië, Uruguay, Argentinië en natuurlijk Nederland. Als het donker is nog een duik in de zee en avondeten met elkaar aan een picknicktafel.

Elke dag denk ik, can it get any better than this? And then it does!
Ik vind dit land, de mensen, de sfeer, het reizen en alles wat erbij komt kijken prachtig. Me encantado!

Un abrazo muy fuerte

  • 26 Juni 2013 - 08:19

    Tanja:

    Hoi Merel, wat leuk weer om je verslagen te lezen. Gaat weer een mooie reis worden. Heel veel plezier nog. Dikke kus, Tanja

  • 26 Juni 2013 - 09:16

    Anne :

    Hee Merel! Leuk verhaal om te lezen en de dag mee te beginnen! Wat spetterender dan het dagelijkse leven in Rotterdam haha ;). geniet er nog van!! x

  • 26 Juni 2013 - 11:04

    Marleen:

    Wow, wat een toffe dingen heb je al meegemaakt!
    Ik krijg spontaan heimwee naar het reizen als ik jou verslag lees!
    En wat een mooie foto's, dat belooft wat voor de komende weken!:)

  • 26 Juni 2013 - 12:36

    Fieke:

    Nou Merel,
    Dat klinkt allemaal weer geweldig.
    En dat twee maanden lang!
    Lekker genieten!

    Dikke kus,
    Fieke

  • 26 Juni 2013 - 13:06

    Lieve:

    Meer! Wowiewo wat klinkt dit goed allemaal! Jaloersjaloersjaloers! Geniet ervan Merel! (En het is hier wel stil op de verdieping :( )

    X X X

  • 26 Juni 2013 - 15:44

    Gemma Blankenzee-noordermeer:

    hoi merel. ik had van ilse al begrepen dat je op reis bent. heel erg leuk om alles te lezen je ziet je er al helemaal zitten! heel veel plezier verder met je reis en gauw tot ziens groetjes gemma.

  • 26 Juni 2013 - 22:53

    Monique:

    Ha Merel goed om iets te horen! Wij zitten je verhaal te lezen terwijl het buiten met bakken uit de lucht komt! Lekker genieten.
    liefs van dick, iris,gab en mo

  • 27 Juni 2013 - 15:02

    Wesley:

    Suena muy bien mereltje! Seguid disfrutando.

    Adiós X

  • 27 Juni 2013 - 16:54

    Dees:

    Hey Merel, klinkt allemaal goed zeg en fijn dat je zo snel gewend bent!
    Hier gaat alles zn gangetje, mooie weer is al weer ver te zoeken hier ;)

    Enjoy! xxx

  • 27 Juni 2013 - 21:00

    Mama:

    Dag lieverd,
    Na ons uitgebreide gesprek via Skype is het leuk om ook je verhaal te lezen en de foto's te zien. Hier is de zon weer doorgebroken en heb ik succes en lachers op de hand als ik via de ANWB taalgids Pools, de weg probeer te vragen!
    Szczesliwej podrozy i baw sie dobrze.
    Je breekt er je tong over. Laat het een Pool niet lezen want er ontbreken streepjes e.d maar het betekent GOEDE REIS EN VEEL PLEZIER.
    Dikke kus papa en mama

  • 27 Juni 2013 - 21:38

    Kimmie:

    Hee schattie! Wat leukleukleuk!!! Om jouw verhalen te lezen! Zo te lezen geniet je daar ontzettend! Wat een avontuur weer :)! Heerlijk! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen.
    Heeeel veel plezier nog! Dikke knuffels!

  • 30 Juni 2013 - 23:21

    Ryanne:

    Wow Merel, dat ziet er super uit!
    Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt!

    Liefs, Ryanne

  • 01 Juli 2013 - 17:52

    Thea Cordess:

    lieve Merel, ik lees het al, het ene avontuur na het andere. Hoe doe je dat toch zo snel...
    Lijkt me heerlijk voor je, het plukken van de dag, nieuwe mensen leren kennen, er een tijdje mee optrekken en dan weer verder. Even alleen, soms een beetje te, en dan wacht alweer de volgende ontmoeting.
    Ik wens je heel veel plezier en een schat aan ervaring.
    Thea

  • 02 Juli 2013 - 20:48

    Sabrina:

    Wat geweldig om allemaal te lezen meis!
    Je bent zo kort weg en al zoveel geweldige dingen meegemaakt. Alleen maar even geen gefrituurde dingen meer eten dan hé ;-).
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal (heb me zojuist ingeschreven voor de mailinglijst).
    Liefs!!!

  • 03 Juli 2013 - 20:14

    Marja Ting:

    Hoi Merel
    Wat een geweldig avontuur zeg!
    Leuk om je verslag te lezen.
    geniet ervan.
    Groetjes marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 42303

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 13 Augustus 2013

Centraal Amerika

29 Augustus 2011 - 06 Februari 2012

Zuidoost Azië en Australië

Landen bezocht: